Gå til innhold

Tidlig ultralyd når mor er 37 år, men fyller 38 innen barnet er født? Noen som kjenner reglene?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er ulik praksis her alt etter hvor du bor. Jeg fyller 38 år en uke etter termin, og jeg fikk ikke noe tilbud om duotest til tross for at jeg hadde vært både på sykehuset og hos fastlegen flere ganger før uke12/13 pga. hyperemesis.

Jeg fikk vite at reglene var at dersom man var 38 ved termin skulle man få tilbud. Men, man må være aktiv, jeg ringte selv til Ullevål/ Rikshospitalet og ordnet med veiledningssamtale etterfulgt av test. Fastlegen kan sikkert søke han også, men den sikreste måten er og fikse det selv:-)

Nei, jeg opplevde ikke at dette skjedde automatisk - må være aktiv selv og be om det. Men det kan jo komme ann på hvor flink fastlege du har - uansett, er det noe du bør be om dersom du ønsker det.

Annonse

Jeg fikk ikke noe informasjon om dette når jeg var hos legen min da var jeg 7 uker. Men tenkte endel gjennom det og leste endel her inne om duo-test. så da ringte jeg legen og ba henne om å sende henvisning. men hun har sendt feil og nå er alt bare rot. Men jeg har pratet med Ullevål og legen min kan sende den på fax på mandag. testen må jo taes før uke 13+6. Jeg er nå 11+2 og så er det påske, men hun trodde det ordnet seg. Jeg skal føde på A-hus og hører til der etter hvor vi bor, men denne testen utføres ikke på A-hus. Er 38 år.

Lykke til ;)

Enig - det beste er å fikse det selv. Opplevde imidlertid at de ved Ullevål prioriterte etter hvor langt man er på vei - fastlegen min surra med tiden min, men det ordnet seg likevel :-) fordi de var så flinke på Ullevål. Jeg hører også til på Ahus:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...