Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med klær til ammeperioden? Jeg har ikke så lyst til å bruke mye penger på ammeklær. Utvalget er dårlig og jeg mener å huske at kroppen forandrer seg slik i ammeperioden at klær måtte byttes ofte. I stedet har jeg vært og kjøpt noen enkle topper med utringning eller knapper som jeg tenkte å bruke. Akkurat nå sitter de ganske stramt rundt magen så jeg rekner ikke med at jeg kan bruke de de første dagene etter fødsel. Er det forresten noen som husker hvor lang tid det tok etter fødsel før livmoren trakk seg sammen igjen?

Og hvor mye klær kjøper dere inn nå i forkant av fødselen? Akkurat nå frister det ikke så mye å gå i butikker og klær kan jo uansett ikke prøves. Samtidig så vet jeg at det kan bli dårlig med shoppingtid når babyen har kommet ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmoren trekker seg jo forsåvidt raskt sammen etter fødsel, men huden er jo litt strekt og man har gjerne en valk over magen en liten stund.

Jeg kjøper ikke nye klær nå før fødsel. Jeg har ikke kjøpt noe annet enn vanlige klær i svangerskapet heller(bortsett fra bukser da), så de skal jo gå fint å bruke nå etterpå også. Ammetopper bruker ikke jeg heller sælig penger på. Har et par fra sist som jeg skal bruke igjen, men ellers bruker jeg vanlige topper.

Enkelte mammabukser brukte jeg ca 1 mnd etter fødsel sist, det var egentlig det mest behagelige(jeg var en del oppblåst i magen første tiden etter fødsel). Også drøyde jeg litt med å kjøpe nye bukser til jeg så hvor mye og hvor fort jeg gikk ned i vekt.

Skrevet

på HM har de endel billige ammetopper i bomull. sort og hvite, med og uten arm. kjøpt 3stk av de. + jeg har et par bomullsbukser også fra HM fra sportsavd. som har sånn høyt liv. regner med det blir antrekket en stund fremover her ihvertfall. ikke spes spennende men, ikke fornøyd uansett hva jeg går i om dagen, så heller ikke intr.i å bruke penger på klær før formen er sånn nogenlunde tilbake! og en aner jo ikke str.etter fødsel heller, så stretch stoff bomull tror jeg må funke bra:)

Skrevet

Jeg har tatt vare på de ammetoppene jeg hadde fra forrige gang, også har jeg kjøpt meg to nye på ebay.co.uk. Der solgte de Boob ammesingleter til ca 10 pund pluss porto. Det er såpass bra kvalitet på disse, at jeg syns de er verdt en drøy hundrings! Hadde dem i posten etter ca en uke, og det var jo ingen avgifter fordi det kom på under 200 kroner. Geniale å ha under andre plagg for sånne som meg som er litt puppesjenert!

Tar med meg gravidklær til føden, og regner med å gå mest i løse klær etter fødselen også. Man er ikke så mye ute og viser seg frem de første ukene uansett. Da er det mest deilig å være hjemme.

Innen jeg er klar for vanlige klær igjen så er det vel sommersalg tenker jeg! Hurra!!!

Skrevet

Jeg har aldri brukt en krone på ammeklær.

Men jeg passer alltid på å ha en singlet som går an å vippe puppen ut av under genseren når jeg ikke er hjemme.

Da får jeg ammet diskret uten at jeg viser hverken mage eller pupp selv om jeg må dra opp genseren ;)

Ellers er jo gensre/trøyer med knapper som en kan knappe opp et stykke nedover en fin ting:)

Med nr 1 trakk magen seg sammen og jeg fikk ganske flat mage på under en uke omtrent. Og det til tross av vektoppgang på over 30 kg...

Med nr 2 tok det ganske mye lenger tid før jeg ikke så gravid ut! ;)

Skrevet

Jeg hadde kjøpt meg noen ammetopper, men fant fort ut at man må ha litt større pupper for at det skal funke å "henge de ut" sånn som det er tenkt. Mye styr å brette opp og unna samtidig som amme-bh:en skal åpnes og brettes ned og ungens armer holdes i ro ;-). Trives best med litt lange topper/t-shorter som skjuler magen og evt gravidbuksa, og en jakke/cardigan over om man vil dekke seg litt til når man drar opp toppen.

Brukte gravidbuksene de første 1,5 ukene etter fødsel, deretter prøvde jeg meg igjennom hele garderoben og fant 2 treningsbukser og 3 "vanlige bukser" som var mulige å bruke. Resten har jeg forvist til kjelleren! Føltes kjempebra! Er veldig fornøyd med kroppen min og har ikke tenkt å "straffe den" for å gå ner et par kilo nå. Blir nok litt shopping etterhvert, men bruker ikke mye forskjellige klær nå som jeg går hjemme.

Skrevet

De to andre gangene jeg har født, har jeg det godt med singlets og hettegensere. (litt "finere" type, selvsagt med glidelås) Jeg glidde opp genseren, og vippet puppet over singletten. Slapp å vise magen!

Da hadde jeg litt finere joggebukser/capri til, passet fint fra rett etter fødselen og til jeg orket å reise ut å handle..

Det skal jeg gjøre nå også! :)

Skrevet

Jeg ser det fleste tenker som meg og dropper ammetoppene og heller går for vanlige, praktiske klær. Singletter må jeg innrømme at jeg ikke har tenkt på så da går turen straks til h&m for å få tak i dette. Takk for svar!

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

jeg har shoppet litt myke behagelige klær på cubus! Billige joggebukser og t-skjorter i herremodell. Buksene blir fort stygge, men med et par nye, så har jeg ihvertfall noe til de første ukene. Og t-skjortene kjøpte jeg av to grunner: 2 stk for 99,- (Billig) og fordi de er litt "løsere" i formen enn dameskjorter. -Enklere å amme uten å blottlegge valker og alt annet! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...