Gå til innhold

JIPPI! mini på 5 uker sover natten igjennom etter vi har vært på "henge i puppen avvenning"

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Her har det vært tøffe tider siste ukene, mini har spist HVER time noe som gjør at hun aldri er ordentlig sulten og aldri er ordentlig mett.. Da ligger hun bare 5 min av gangen og det ble en ond sirkel og jeg var så sliten jeg rett og slett skulle dø...

Var hos legen på fredagen og gråt og var utslitt. Han er verdens beste lege og kjenner to sykepleier tvillinger som tar private oppdrag fra han. Så de kontaktet meg søndagen og kom for en prat. De så dette er en desperat situasjon. Så jeg fikk bli med hun ene sykepleieren hjem. Da skulle hun ta Mille og jeg skulle være der på "ferie" og vi skulle få Mille inn i god rytme. Hun var streng med meg så jeg ikke skulle la mini ligge å henge i puppen. Så Mille skjønte vel at hun måtte spise ordentlig når hun fikk puppen for den er der kun hver 3-4 time på dagen og litt oftere på kvelden om det trengs så hun er mett til natten.

Kveldstellet er nå fra halv 11. Så la jeg meg 11 og sykepleieren tok Mille inne hos seg og mannen jeg fikk gjesterommet. Da spiste Mille bare klokken 03.30. Og ikke før halv 9 etter det! SUPERT!

Jeg fikk bli der enda et døgn siden det var så lett å få rutine på Mille og etter siste kveldsstell halv 11 til 11 spiste hun jommen ikke før halv 7 i dag morges!! JIPPI!

Hun sa alle babyer kan vennes gode rutiner fra de er helt små, de må bare bli supermette pr måltid. Så nå får hun først en pupp så en rap så ny bleie så neste pupp. Og det går supert!

Visste ikke det fantes så gode mennesker her i verden, hun tok meg inn i sitt hjem og på søndagsmiddag med sin familie og jeg fikk sove å slappe av... WOW!

Ikke så mye poeng i dette innlegget, er bare så glad for endelig ha fått søvn, en mett baby og inspirasjon til å bli et bedre menneske! Hele familien hjalp til. datteren på 18 vugget Mille, mannen koste og dullet henne i ro, alle trådde til for at jeg ikke skulle gå inn i en depresjon. De sa dette var helt avgjørende for hvordan det går med oss og derfor var de mer enn villige til å invistere tid på oss nå. Så nå skal Mille og jeg dit fra tid til annen og hilse på og de skal ta Mille noen kvelder innimmellom.

MADE MY DAY! og ga egentlig håpet tilbake til en sliten ung alenemor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg virkelig imponert, utrolig at det finnes så flotte mennesker der ute :) Godt du fikk så god hjelp, og helt ærlig...misunner deg de hele nettene med søvn ;)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

JA helt fantastisk deilig! nå er hun mye mer harmonisk og jeg nyter endelig slik alle maser om :P

alle babyer kan visstnok sove natten igjennom å få rutiner fra de er helt små så lenge de er super mette og blir skikkelig sultne før de får mat, da spiser de bedre når de får mat og er mette lenger og den onde sirkelen snur :) det lærte jeg i allefal <3

Skrevet

Oii! du er heldig ! Fantastiske mennesker da!

Føler jeg skulle hatt en slik avvenning selv.. Min sover da på natten.. men dagen er ett ... ja.. helvette... Sitter å gråter når jeg er alene hjemme... Du kan nå lese innlegge mitt jeg la ut nå for litt siden ...

Skrevet

Hei kjære deg, jeg ble rørt av å lese innlegget ditt. Så herlig st det finnes slike mennesker. Jeg sliter nå med akkurat det samme som du beskriver og jeg trenger noen råd. Veslejenta mi er fire uker nå. Hun spiser veldig lite hver gang og er tilsynelatende stappmett etter maks 10 min på puppen. Så går det maks en time og hun skriker etter mer. Jeg føler jeg sitter konstant og ammer. Er helt utslitt og sover elendig, for hun våkner så ofte. I tillegg må jeg pumpe pgav veldig melkespreng fordi hun ikke tømmer puppene...

Om jeg gir med flaske er den eneste måten hun blir skikkelig mett og kan sove i noen timer...

Når man skal få en baby til å forstå at man må spisse seg mett hver gang, hvordan gjør man det? Blir vel masse skrik en stund? Hvordan gjorde dere det? Lå hun ikke og skrek etter en time før hun ble

avvendt? Synes dette er så vanskelig og er helt fortvila og på felgen...

Er frista til bare å gi flaske, huff,,,

Skrevet

Det var kjempeflott å høre :) Dette fortjener du virkelig som har tatt ansvaret som alenemor. ----(--@

Mi er 8 mnd og holder fremdeles leven på natta. Og jeg er kjempesliten. Men jeg og sambo har avtalt å samarbeide om nattavvenning i påska. Håper vi får det til ordentlig denne gangen. Forrige gang varte det et par uker frem til hun ble dønn forkjølet. Da var det påan igjen.

Lykke til videre!

Skrevet

Hei! Så fantastisk å lese, har det akkurat som deg, og satt og lette etter trøst/hjelp.... Hvordan går det nå?

Jentene våre er vist helt like, vi sliter også. Lurer på de samme tingene som ei anna lenger ned

Hvordan gjorde dere det? Lå hun ikke og skrek etter en time før hun ble

avvendt? Gikk de andre rundt med henne mens du sov eller? Her klarer jeg å "holde henne unna puppen" på dagen, hun får ca hver 3.time nå, men spiser hele tida på natta. Håper du kan fortelle mer om hvordan dere gjorde det.

Hvordan er rutinene med søvn på dagen`?

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...