Gå til innhold

Gutten min på 8 måneder vil nesten ikke ha pupp lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare morgen og kveld. Er det da nødvendig med tillegg skal tro? Eller er det nok med vann? Han foretrekker helt klart fast føde fremfor puppen nå:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Sånn var datteren min på den alderen også, alt annet var mer spennende enn puppen;)

Jeg har en som ikke ville ta tillegg, så var veldig hva usikker på hva jeg skulle gjøre ettersom hun ikke fikk i seg noe melk. Snakket med helsesøster om det, og hun sa at så lenge barnet fikk grøt var det ikke noe problem i en kort periode. Vi startet med melkeprodukter som yoghurt og ost når hun var 10 mnd, og kumelk så fort hun tippet året.

Dette gikk veldig fint, men må innrømme at jeg stresset litt en periode med tanke på null melk. Uansett, har nå en frisk 1,5 åring;)

Skrevet

Amming to ganger om dagen er kanskje litt lite på den alderen, men om han spiser godt med fast føde og drikker en del vann så går det nok helt fint. Det er jo melk/mme i grøt også, så han vil få i seg omtrent tilsvarende mengde mme som mengden vann du har i grøten.

Pass på at bleiene føles våte flere ganger om dagen, men siden de tisser mer og sjeldnere dess eldre de er, er det vanskelig å komme med bleieråd a la 5-8 våte bleier slik som med nyfødte. Så lenge du har en livlig (ikke slapp) krabat får han sannsynligvis nok å drikke :)

Antar du har prøvd å gi pupp både før, etter og mellom måltidene for å se om det er forskjell på matlysten, samt at du har prøvd amme i mørskt&kjedelig rom uten underholdning osv? Har du prøvd å ha på deg et spennende smykke som han kan leke med/se på mens han dier, men uten å måtte snu seg bort?

Om han blir syk så kan det godt hende han plutselig vil fullamme igjen. Morsmelk er veldig bra for unger som har omgangssyke (også).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...