Gå til innhold

Han sparket hunden min !

Anbefalte innlegg

I dag så jeg noe jeg aldri kom til å se !

En voksen mann som sparket hunden min som satt oppe med gjerdet, han peip og hylte.

Det svir så forbanna mye att jeg satt å ammet når det skjedde, han bor rett borti vegen her, så jeg lurer veldig på om jeg skal ta meg en tur bort om ei stund.

Går det an å anmelde sånt?

Voksne folk burde ha litt mer vett oppi hode, å ikke sparke andre dyr !

Jeg er så sur nå att jeg kjøpe meg snart inn Painball og skyte han neste gang, slik han får tilbake med samme mynt !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143132268-han-sparket-hunden-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkar hund!! Men de bør jo ikke være ute alene uten oppsikt. For det er mange stygge folk der ute!

Ville tatt hunden med til vet og deretter anmeldt fyren. Tenk å sparke en hund!! Det er så simpelt!!!!! Kunne banka opp fyren hvis jeg var litt stor og sterk...

Jeg tenker alltid to ganger når jeg hører om slikt.

For det er alltid to sider.

Har hunden vist aggressiv adferd ovenfor mannen tidligere?

Kanskje mannen har følt/føler seg truet av hunden?

Hvis bikkja di er ute uten tilsyn, aner du heller ikke hva hunden gjør bestandig.

Jeg sier IKKE at det er rett å sparke uskyldige dyr, men jeg setter ikke dyr så høyt at jeg nøler med å gi dem et spark/slag om de har en truende oppførsel..

Annonse

Har han alltid under oppsyn, for han er rett uttafor stuevinduet mitt, å døren sto på helt åpen, så får med meg alt så skjer.

Han er jo begynt å bjeffe på folk som går forbi nå, etter dette skjedde.

Så han har laget ett stort problem for oss i tillegg.

Jeg har aldri anmeldt noen før.

Han får vell vite det er oss som har anmeldt han?

For det skal han gjerne få vite !

Får han ingen straff eller noe, bot?

Han har ikke dyr sjøl, han bor alene i ei lita leilighet.

Han er 50 år ca, og han burde vite bedre enn å sparke dyr !

HI

Ja ta hunden med til veterinær å få han til å gå ordentlig over hunden å dokumentere alle evt skader! Få en kopi av disse dokumentene å ta med til politiet. Anmeld mannen å få igjen de penga du har brukt på vet. pga skadene og litt for tort og svie!

Hvis mannen føler seg trua bør han heller snakke med eier om at dete er et problem for han! Ikke sparke hunden!! Hunden sjønner jo ikke at mennesker kan føle seg trua av bjeffing o.l. og hvis det er sånn at hunden er innom et gjerde så hvor trua kan man føle seg da?? Og hunder vet ikke hva som er rett og galt ift bjeffing o.l. men skulle tro at et voksent menneske veit!

Hvis mannen føler seg trua bør han heller snakke med eier om at dete er et problem for han! Ikke sparke hunden!! Hunden sjønner jo ikke at mennesker kan føle seg trua av bjeffing o.l. og hvis det er sånn at hunden er innom et gjerde så hvor trua kan man føle seg da?? Og hunder vet ikke hva som er rett og galt ift bjeffing o.l. men skulle tro at et voksent menneske veit!

Hvorfor sparket han den da?

Sto hunden bundet inne i din hage og så gikk mannen inn og sprket hunden, uten å ha noe annet å gjøre der, eller sto hunden bundet ved veien slik at mannen måtte pasere den når han skulle forbi? Mange blir skremt om en fremed hund hopper eller hilser litt aktivt. Da kan det være naturlig å sparke for å forsvare seg. Hva var det egentlig som hendte før mannen sparket.

Jeg har selv sparket en hund ganske kraftig. Da gikk vi tur på en smal sti langs en skrent da en fremmed hund begynner å hoppe opp på ungene. Det var sikkert bare for å hilse, men den kunne lett dyttet ungene ned skrenten. Båndtvang var det også. Jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for de sparkene selv om det selvfølgelig var eierene det urde ha gått ut over.

Annonse

Du tror vel ikke at det er det en redd person tenker?

"åh, jeg må gå å snakke med eieren, denne skumle hunden skremmer meg!"

Herregud, jeg blir sint på sånne som deg!

Jeg har hatt hund i flere år. For meg finnes de ikke skumle, men for andre kan til og med en liten hund gi panikk!

Jeg tar det som en selvfølge at hunden var bundet og ikke sto slik at den kunne komme ut på noen vei eller sti som blir brukt av allmenheten. Det er tross alt båndvang nå. Dermed lurer jeg på hva mannen gjorde inne på din eiendom i utgangspunktet.

Hvorfor han sparket?

Nei det lure no virkelig jeg også på.

Hunden løper laust i hagen, er ikke store hagen, ser han alltid fra stuevinduet.

Han sparket alt han hadde i gjerdet der hunden satt i lag med katta og små leika.

Jeg såg han bjeffet, men det var ett leikebjeff på katten vår.

Unasett om mannen trodde det kansje var på han, er det derfår lov å sparke til en hund som er inne i sin hage.? NEI !

Uansett sparker mann ikke hunder som er inngjerda, for dei føler seg truet, den er verken laus eller klarere å komme bort til mannen når den er inni ett gjerde.

Blir sjokket over hvor mange som er villig til å sparke en hund.

Nesten så jeg håper att neste gang dere sparker en hund, att den går til angrep, rett skal vere rett.

Går dere til angrep, kan den få lov.

Blir så provesert !

HI !

Sparket han i gjerdet eller i bikkja?

Som jeg sa før, viser en hund truende adferd ovenfor meg, og det ikke nytter å sette den i respekt med lette signaler som hunder SKAL kunne, så nøler ikke jeg med å plassere et kne i brystet på den.

Ville gjort akkurat det samme om et menneske hadde vært aggressiv ovenfor meg, og ikke gått unna om jeg bad om det.

DET er vel fullt lovlig i din lille boble?

Kan ikke skade stakkars små dyra, nei de skal få ligge på e satengpute på beste plassen i sofaen, få mat servert på sølvfat og sove i kingsize-seng..

Inne på min eigendom ?

Leser du alt før du skriver?

Han sto oppe med gjerdet vårt i hagen, og vegen er uttafor.

Hunden kjem seg verken ut til andre folk, og folk kommer seg ikke inn.

Han trenge no virkelig ikke band på seg når han er inngjerda i VÅR hage.

Om han sparket i gjerdet og gjerdet traff hunden på innsiden tviler jeg sterkt på at hunden har blitt skadd.

Hvis du blir provosert av at jeg sparket en hund, for å få den vekk fra ungene mine og forhindre at de ble dyttet ned en bratt skrent, blir du lett sjokert. Hva synes du jeg skulle gjort?

Har du hund må du sørge for at den aldri skremmer eller angriper mennesker. Det er mange som er redde hunder.

Her er det noe som skurrer......

Først sparket han hunden din, men så kommer det fram at hunden var inngjerdet og han sparket i gjerdet? Altså; Han sparket vel ikke hunden direkte hvis han sparket i gjerdet?

Og dette skjedde i dag, samtidig oppgir du at dere har fått problemer i ettertid med at han bjeffer på det som går forbi?

og du sitter inne og ammer, og samtidig har du oversikt over alt som skjer ute gjennom utgangsdøra?

Hjelp! Er det bare jeg som skjønner hva HI mener?

Tenk dere et sånt grønt nettinggjerde hvor hunden sitter helt inntil og mannen sparker alt han kan fra utsiden. Det kan bli store skader på hunden. Anmeld!

Til deg lenger opp: Nei, man skader verken dyr eller mennesker uansett hvor truet man føler seg. Man går der i fra.

Jeg blir irritert på deg HI....

Jeg syns for det første at du skulle ha gått å ringt på til fyren som gjorde dette.. Si han noen sannhetens ord, og gjøre han oppmærksom på at du kommer til å annmelde han for dette..

Så hadde jeg tatt med hunden til vertinær!

Hadde iallefall ikke kastet bort tid på å sitte her inne å syte.. Er du frustrert, kan du komme her å skrive om det ETTER du har ordnet opp!!

Stakkars, stakkars hund!!!!

Er du dum?

Hvis det kommer en hund på 90kg mot deg, med busten oppe og tennene flekket og en ellers truende holdning, så er det overhodet ikke sikkert den synes det er nok at man bare snur og går.

Går en hund til angrep på meg, så kan du ta deg faen skjære på at jeg forsvarer meg tilbake. Forsvare kan også gå så langt som uskadeliggjøre hvis hunden/personen eller uansett hva eller hvem som angriper deg ikke gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...