Gå til innhold

Samvær for 1åring?

Anbefalte innlegg

La oss si dere satt i mine sko.

BF har vert til sammen truffet barnet sitt 7-8 ganger på et år, med store mellomrom nesten hver gang.. 3 av gangene har vert tre søndager på rad.. dette var rett før jul. Barnet er 1år, så har ikke sett faren siden den jul.

Far har sakt direkte "svart på hvitt" at han vil ha barnet alene- å bli kjent med det på den måten. Vil ikke ha noe samvær hjemme hos barnet. Truer med advokat og rettsak for å få det han har "rett" på.

Hvordan hadde DU syns at samværet burde være n, slik at det blei det beste for barnet? Skal på mekling om ikke så lenge for å lage en avtale.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143132191-samv%C3%A6r-for-1%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok sagt

1. hjemme hos deg mens du ikke er hjemme

2. ut på tur i området, men først komme inn en 5-10 min og varme opp litt

Men hvordan reagerer barnet på at pappa kommer? Dere kan jo kansje også skrive opp en skikkelig kontrakt eller noe som sikrer at han ikke sluntrer unna samvær. for med tiden skal han vel kansje ha barnet annen hver helg og da må han vite at han kan ikke droppe og ha barnet fordi kompisen inviterer på fest den helgen han har samvær. Men han kan jo ordne med barnevakt men da skal du vite hvem og om det er greit. han kan jo ikke akkurat sende ungen til hvem som helst.

Er ikke lett dette med samvær, her må jeg eller bf ut med 5000 kr dersom noen av oss bryter samværavtalen. vi har tatt dette gjennom advokat, jeg har selvsagt lov og holde barnet hjemme dersom barnet er sykt. Men grunnen til vi satt opp denne "boten" var helst fordi jeg ikke orket at han skulle droppe samvær fordi kompisen skal ha fest fks. Vi kan jo selvsagt bytte helger, men all forandring eller brudd på samvær skal vi være enig om hvis ikke så blir det dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...