mama&mini Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Gutten min er 6 mnd akkurat, og spiser nå 1 p grøt ca kl 10, og 1 p grøt ca kl 6-7 på kvelden. Han får morsmelk til de andre måltidene. Han spiser godt, og OFTE.. ca hver 2 time. (ikke 5 måltider om dagen, som det står i alle bøker) Om natta våkner han 2 ganger for å spise. Derfor lurer jeg på om han kanskje er sulten, og klar for middag.. Samtidig som det kanskje er tidlig.. Jeg har spurt utallige ganger på helsestasjon, og jeg får bare sånne diffuse svar, som gjør at jeg bare blir forvirra. Uff, er skikkelig usikker når det kommer til fast føde! Føler meg totalt på villspor!
kinaputten Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 hei, jeg er ingen matekspert siden jeg akkurat har startet med mat til mini selv. Han er 5 1/2 mnd og får litt grøt og sviskemos til frokost, litt grønnsaksmos eller fruktmos midt på dagen og grøt og gjerne litt avokado/banan på kvelden+masser av vann til måltidene. Ammer i tillegg og han virker fornøyd med mengden mat for tiden, selv om han også vil ha pupp mye, han er litt avhengig av puppen for å få sove også, så da blir det en del kosepupping Men tror i ditt tilfelle at det ikke skader å innføre litt middag. Legger ved en link til en super side med oppskrifter hvis du vil lage mat selv. Det er veldig enkelt å lage selv og da vet du også nøyaktig hva den lille får i seg http://www.danielsbok.no/babymat.php
*Nøtta* Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Heisan. Det er ikke for tidlig å introdusere lille for litt mer fast føde nå. Jenta mi er 6mnder om noen dager og spiser nå grøt frokost og kvelds,og et halvt glass middag midt på dagen. Hun får også pupp til alle måltidene. Og avogtil litt fruktpurë på ettermiddagen om vi er hjemme. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå