Gå til innhold

Datteren min på to år sier det piper i øret

Anbefalte innlegg

Hun har hatt flere ørebetennelser, men ikke i den grad at det har blitt henvist til Øre-nese-hals. Jeg ble veldig skeptisk når hun nå plutselig sa: "Mamma, det piper i øret, jeg er lei meg"

Det er jo noe med det at barn plasserer symptomene feil, men piper i øret er jo liksom ikke noe en toåring vanligvis skal ta fra løse lufta?

Hun er også til tider litt ustø, men jeg har trodd det var fordi hun har juvenil plattfot som legen mener hun vokser av seg i løpet av året.

Noen som har vært med på liknende? Hun har veldig god hørsel elelrs, jeg har testet henne ved å hviske navnet henens bak ryggen på henne, og hun reagerer umiddelbart.

Vi skal få sjekket det hos lege i morgen, men jeg burde kanskje insistere på viderehenvisning til sykehuset?

Fortsetter under...

Så ekkelt for henne.

Jeg har det selv ofte, gikk videre og ble til øresus.

Ørelegen sa at for hver gang det piper blir hørselen satt litt ned.

Balansenerven sitter jo i øret kan være derfor hun er ustø?

Skaff en henvisnig til ønh.

Sist jeg hadde ørebet sprakk trommehinna (merket det ikke selv) jeg fikk væske i øret bak trommehinna.

Det kan godt væe det som har skjedd! Jeg var hos lege med henne og legen sa at trommehinnen sto i fare for å sprekke, men at vi kom i tide. Hun ble behandlet, og alt så ut til å ha gått bort. Men så så jeg at det var en liten blodflekk på putevaret hennes. Jeg skiftet på det og har observert det nøte, ikke noe mer tegn til blod. Det var for en gangs skyld et av våre putevar hun hadde, så jeg trodde kanskje det hadde vært en flekk der fra før. Men da har kanskje trommehinnen sprukket og hun har fått sånn væske? Håper vi kan få noen svar i morgen allerede. I går hadde hun tydelig vondt et sted etter at hun hadde lagt seg, men lokaliserte det ikke til øret.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...