Gå til innhold

*ler* Rosa. Hello Kitty og andre søte ting betyr at barnet kommer til å bli uselvstendig og blærete?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men jeg ler enda høyere av at du ikke ser det stereotype bilde jentene våre blir satt i. De har jo ikke noen reell valgmulighet. Jenter "skal" like rosa og se opp til prinsesser og ikke minst modeller.

Hehe! For 1 år siden hadde jeg 12 dager igjen til termin og var en svoren Hello Kitty-motstander. Ga meg ganske så fort på den og "noen" andre gode planer jeg hadde på lager;)

http://vinterverket.wordpress.com/2011/04/11/kamelen-er-min-venn/

...for ikke å snakke om at man er så dumme og går på alt de kommersielle kreftene ønsker. Dri dyrt å ha gutt og jente for tiden, de må jo ha hver sine leker og ingen klær kan arves. Detr var ikke sånn for noen 10-år siden. Ringer det en svak bjelle langt der inne??

hehe, jeg har alltid ment at det å like en farge fremfor en annen er noe foreldre lærer barna sine opp til. Vel... Jeg har ikke prøvd å stimulere jenta mi til å foretrekke rosa fremfor blått eller hvitt, men jaggu så er hun helt vill etter søte rosa ting og Hello Kitty hvis hun ser det allerede i en alder av 14 mnd!

Jeg har gitt henne kjønnsnøytrale klær (grønt, veldig lyst baby blått, dongeribukser, gult ++++), men jaggu meg er hun rosa-fan likevel :-p

Bare på DIB sier jeg ;o)

Annonse

Gjett hvorfor 12:19? Fordi samfunnet rundt skriker det!

Bare på DIB? Ja bare på DIB det er så mange som ikke fatter at jenter og gutter blir påvirket av kjønnsrollemønsteret i samfunnet.

Så du mener at jenta mi på 14 M_Å_N_E_D_E_R er blitt påvirket av bimbo-kravene rundt i samfunnet? Hun har ikke et ønske om å bli glamourmodell allerede også vel? :-P heheheehe

Mene et like mye som du som påstår at en baby er i stand til å foretrekke en farge. Kan vel ha noe med gjendstanden eller plagget eller hva det nå er å gjøre. For ikke å nevne valgmulighetene...

Selvfølgelig har de valgmuligheter, se heller tilbake noen år du og se på stereotypiske tvangstrøyer. Det har da aldri vært så lett å vokse opp når det kommer til denne stereotypiske oppdragelsen.

Ja det rosa klær i butikkene, ting trykt med den katta på, men det er da også andre ting, kanskje du bare ser det du ikke liker? ;)

Var da like mange som lekte med Barbie da vi var små og drømte om prinsesser og slott og gudene vet hva.

Jeg var en av dem som sa "ikke f om dattera mi skal gå i for mye rosa". Joda, her har rosaalderen virkelig vart en stund, jeg velger heller å ta diskusjonen på andre ting enn om hun skal få ha kun rosa tøy i forskjellige rosanyanser som ser helt kræsj ut. Ja hun løper i speilet sitt på rommet (OH MY GOD hun har et eget helfigur speil på rommet!) for å speile seg hvis hun har nye klær på, so what? Hun er en pyntejente, har det iallefall ikke fra mora som hater å pynte seg;) Rommet hennes er en herlig blanding mellom rosa, dinosaurer, bil og tog samling, toy story, dukker, noe som jeg tror de fleste jenterom vil gjenspeile.

Det er mer bak utseende og bekledningen enn du tror ;)

Tror nok min lille PRINSESSE kommer til å vokse opp og bli til et normalt menneske, er heller verre med dem som får trangsynthet tredd over hodet og vokser opp og sprer om seg med rariteter ;)

Rosa er den siste fargen spebarna klarer å se, pga svakt fargesyn de første månedene... så om barna "foretrekker" det, vel, da foretrekker de også lysegrå eller beige, da, i følge helsestasjonen ser dette likt ut som rosa for en baby!

Jeg syns Hello Kitty-ting er en så parodisk forvrengt versjon av søthet at det ikke lenger er søtt. Som de deformerte silikonstjernene, selv om en fyldig munn er pent, når leppene er banantykke, er det ikke lenger vakkert. Jeg er nok veldig kjedelig der. Trodde faktisk først at Hello Kitty-produktene var en pop-art-parodi på barnetøy...

jeg sa ikke direkte at hun FORETREKKER det, men at hun blir helt vill når hun ser slike ting. Hvorfor kan ikke jeg svare på, men det er nå bare slik det er. Blir ikke barna dine ville og overbegeistret av enkelte ting kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...