Gå til innhold

Vi er nye her og trenger litt info...Please....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har nettopp hvert hos Ken Purvis på Andrologisk senter og fått beskjed om at sædcellene er for dårlige til at vi kan få prøverør. Samboeren min tok en blodprøve for å teste seg om evt hormonbehandling kunne virke og i dag kom den hyggelige beskjeden om at han kan begynne på hormoner og at søknaden er sendt til riksen... Joho....

Jeg har tre barn fra før og har aldri hatt problemer med å bli gravid før så dette er helt nytt for meg...

Jeg vil vite ALT!!!! oppturer og nedturer og hva jeg kan forvente meg ....

Har prøvd å lese litt på nett, men finner ikke helt frem i jungelen av info så derfor tyr jeg til dere med en bønn om litt info.

Samboeren skal nå gå på hormoner i 40 dager, etter det skal det tas en ny sædanalyse... Hva skjer etter det? Har lest om nesesprayer, sprøyter ol... Feed me...På forhånd takk og masse lykke til til dere andre der ute som venter på nurkene deres... Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi har akkurat vært igjennom første forsøk og er nå 6 uker på vei:-) Samme grunnen her, sambo har for få, men mange nok til at han trengte ikke hormoner. De brukte ICSI metoden på Riksen, som vanlig når det er dårlig sædkvalitet el få soldater;-)

Siden alt er i orden med meg slapp jeg nesesprayen og ble kun stimulert i egen suklus. Det føltes utrolig naturlig og godt og slapp nesten alle bivirkninger. Fikk ut 3 egg på uttaksdagen og beskjed om at hvis det ikke gikk bra denne gangen måtte jeg regne med mere stimuli og muligens nesespray neste gang, fordi de gjerne vil få ut flere egg.. Men det er kun ett egg sim skal til og det var tydelig her, selv om det er litt tidlig å juble for høyt enda:-)

Jeg brukte først Elonva, som stimulerer i 1 uke, så noen dager med Puregon, som er korttidsvirkende, så eggløsningssprøyte. Har brukt Crinone nå etter uttak.

Bare spør om mere hvis du vil:-)

Og masse lykke til:-)

klem

Skrevet

Hei My73

Tusen takk for svar... Og masse gratulerer med den lille spiren i magen...Dette er kjempe spennende... Jeg har som jeg skrev 3 barn fra før, men dette er helt sykt... Vi vil jo så gjerne ha dette barnet... Hvor lenge har dere prøvd? Vi har holdt på i snart 2 år.. Kunne vel kjøpt en liten landsby for alle pengene vi har brukt på eggløsningstester og graviditetstester...hehehehe.

Hvor i landet er du fra?

Klem...

Skrevet

Takk:-) ja, altfor spennende, kunne tenkt meg å gått i dvale fram til 12. uke;-)

hehe...ja tester er dyrt;-)

Har ikke prøvd så lenge, men prosessen mot første forsøk har tatt nesten 1,5 år.. Samboer har et adoptivbarn fra før, så visste vel egentlig fra beg av at han ant ikke kunne få på naturlig vis.

Pga alderen min så kunne jeg ikke vente så lenge heller:-)

Jeg bor litt utenfor Oslo. Du?

Når tror du du får 1. forsøk?

Ha en strålende dag:-)

Skrevet

Hei igjen... Skjønner at du vil i dvale, nervepirrende greier...

Vi har nettop flyttet til Nittedal. Samboer begynte på Pergo i går, han skal gå på det først en tablett hver dag en uke, så en tablett annenhver dag i 42 dager... Så det tar nok litt tid, men akkurat nå er det greit, vi gifter oss denne sommeren så tiden går på et vis av seg selv nå...

Alle papirer er sendt inn til riksen. Jeg er 76 modell selv så vi vet vi ikke har all tid i verden.. Lurer på om de setter inn et eller to egg.. Kjenner at med tre fra før så er vel ikke tvillinger det som står høyest på ønskelisten, men alt er velkomment...

Det er på en måte mindre stress nå som jeg vet hva som skal skje enn når jeg tisset på pinner og timet sex, det blir man jo smårar av...

Håper i det minste at det blir en 2012 baby på oss... Når har du termin med det lille nurket...

Vi har ikke fått time til noen samtale på Riksen ennå. Spermen var jo så sløv at det ikke fungerer med assistert med mindre disse pergopillene fungerer... Håper i alle fall at det sker i løpet av høsten...

Ha en fantastisk dag både du og magen...

Skrevet

Hei:)

Mannen min var også hos Purvis. Fikk beskjed om at kvaliteten var såååå dårlig at han måtte ha hormonkur for å begynne med prøverør. Vi har ingen barn fra før og er 76 modeller begge to,... så jeg kjente jeg begynte å stresse. Dette er et år siden vi var hos Purvis. Mannen begynte på hormonkuren og spermen ble,... VERRE!!!!! Så vi gikk rett i kjelleren begge to. Men så dro vi til Vibeke Fjeld, hun driver med akupunktur og er ekspert på barnløse par. Både jeg og mannenen gikk til henne en gang i uken i ca. 4 mnd. Dette var da 4 mnd før vi skulle begynne med forsøket vårt, men bare bra å begynne før også.

Det resulterte i : flotte egg hos meg, og gode og kjappe soldater hos mannen. Muligheten vår var egentlig icsi( siden hans soldater ikke svømte), men her ble det istedet ivf. Jeg fikk ut 11 perfekte egg, og det ble hele 9 befrukta egg ut av det!!! De på klinikken forstod ikke at mannen min hadde hatt så dårlig kvalitet. Så vi tror at akupunktur hjalp.

Derfor er mitt råd å oppsøke Klinikk Fjeld på Majorstua,- tror hun er i fødselpermisjon nå, men det er flere flinke som jobber der!!!!

Jeg er litt tvilende til at akupunktur skal hjelpe på alt,- men akkurat her så var det det som skulle til!!!

MASSE LYKKE TIL!!!! Og hold oss oppdaterte da... det skal nok gå bra;)

Skrevet

Jeg vil også legge til at jeg på mitt tredje forsøk ble gravid,... og er nå 6 uke på vei:):) Håper den sitter hele veien inn:):)

Skrevet

hei Aurora 34

Problemet hos sambo er at testiklene er litt små så de klarer ikke sende spermen fort nok ut... Ellers så er de greie, de bare dør på veien... hehehehe.. Håper kuren hjelper hvis ikke blir det å prøve akupunktur her også...

Gratulerer med liten spire i magen, håper den klorer seg fast i ni mnd...

Ha en super dag

Skrevet

hei...jeg har ikke samme problemet som dere,men har en spire i magen etter ivf.Annbefaler deg å se inne på Ønskebarn.no,der er der mange i samme sted som dere.Lykke til!

Skrevet

Hei igjen BareLykke:-)

De setter som regel inn bare ett egg på Riksen, hvis kvaliteten på eggene er bra, men på fryseforsøk setter de tilbake 2.

Ang. spermiene, så kan de også gå direkte inn i testiklene eller bitestiklene og hente dem ut. Kansje det ville vært en løsning for (snart)-mannen din:-)

Jeg har termin 9. des hvis alt går bra med nurket:-)

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg:-))

Skrevet

God morgen My73

Det blir spennende nå å se hvordan den kuren hans går.. Hvis ikke er jo det å hente ut et supert alternativ...

Setter de inn to på fryseforsøk fordi kvaliteten er dårligere?

Dere får en skikkelig førjulspresang dere da...

Jeg har vært barnevakt for sønnen til venninnen min i 5 dager nå, en liten deilig klump på 3 mnd. Kjenner at jeg lengter etter et eget lite nurk..

Blir spennende å følge deg og magen også.... Prøv å tenke positivt..

Jeg mistet min første datter i uke 24 og var livredd når jeg ble gravid igjen... Dette er utenfor våre hender så av erfaring prøv å nyte hver dag og la de "dumme" tankene få så lite spillerom som mulig... Nyt magen og dagene... Selv om jeg vet det er lettere sagt enn gjort...

Masse lykke til... Klem

Skrevet

God kveld BareLykke.

Ja, kvaliteten forringes ganske mye v frysing, så de fryser også bare de eggene som er veldig bra:-)

Takk for støtte og gode ord:-) Jeg prøver å ikke uroe meg så mye og det går faktisk litt lettere nå, men skal bli godt å se at alt er i orden på UL 2. mai.

Uttak fra bitestikkel heter PESA og fra testikkel, TESA, så kan du jo finne litt info om det på nett:-)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...