Gå til innhold

Paracet 0-4mnd - bare kastes når baby er over 4mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sparte dem vi, i tilfelle det skulle komme en nr. 2. Best før datoen var jo likevel 4 år frem i tid. Og plutselig fikk vi en nr. 2 gitt ;) Han er snart 4 mnd, og vi har fortsatt ikke hatt bruk for paraceten, men den holder seg ennå i et par år. Kan jo hende det blir en nr. 3 iløpet av den tiden ;)

Skrevet

Nei, trenger ikke kaste den. Pass på at doseringen går ikke på alder, men på kilo. Er babyen over 6kg må du bare øke doseringen.

Skrevet

tusen takk :)

Har ikke helt lest alt bak på der enda, siden det ikke har vært bruk for noe.

Skrevet

Eventuelt kan du gi dem til noen andre som venter små. Er jo en ting som er kjedelig å kjøpe inn fordi man ofte ikke får bruk for dem, men bør ha for sikkerhets skyld. :)

Skrevet

ingen grunn til å kaste disse.. det er bare mengden virkestoff som er forskjellig i disse og ett hakk opp - 60 mg i disse og 125 mg i de andre!

Jeg fikk beskjed av fastlegen og på apoteket (uavhengig av hverandre) at jeg bare kunne gi 2 60 mg hvis jeg ikke hadde 125 mg

Skrevet

Det går på vekt opp til 6 kg, over det er det 125 mg fram til 12 kg.

Alder er kun et estimat.

Legemidler skal aldri kastes i søpla, lever de inn på apoteket

Skrevet

Putter man da to stikkpiller samtidig da? Altså skubber den første lenger inn med stikkpille nr 2?

Uff... syns de stikkpillene er helt grusomme... Stakkar småen... Ille nok å få en om ikke hun skal få to stk opp i stompen sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...