Gå til innhold

Denne "lette" spedbarns søvnen, når bedrer den seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er strax 3 mnd. Han sover fremdeles endel på dagtid. 2-3 lurer.

Han har fremdeles mye av denne lette søvnen hvor han våkner opp og sutrer smågråter og romesterer i vogna. Dette skjer som oftest hvert 30 min sånn ca. Jeg gir smokk og rugger vogna, men drøyer med å ta han opp hvis han bør sove mer. Han sovner, og etter en stund skjer dette igjen.

Jeg har lest at de som spedbarn har ca 50% lett søvn, men jeg lurer på om det er noen som vet sånn ca når dette bedrer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn er det her og på dagtid. Jenta vår er 4.5 mnd snart, og hvert 30min beg romstreringen. Av og til putter jeg bare i smokken og hun sover greit videre. Andre ganger våkner hun etter et kvarter etter jeg puttet i smukken, og da er hun som regel ferdig med luren sin.

På ettermiddagen rundt kl 13 eller 15, kommer an på luren før, da kan hun sove i over 1.5t men som regel skjer bare dette om vi ligger sammen i sengen vår. da har jeg og bruk for en liten lur, og av en eller annen grunn sover hun mye bedre der enn i vogn osv. Sover heldigvis helt greit i sin egen seng på natten. Sovner kl 19, våkner 00.40 men nå putter jeg bare i smukken og hun våkner rundt 4.30 for mat og vi står opp i syv åtte tiden. Er hun våken kl 06 nå pappen drar på jobb, får hun ligge sammen med meg. Jeg dupper av jeg, og hun ligger å koser seg med teppe og smukk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...