Gå til innhold

baby 4,5mnd - sitter dere mye på gulvet sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva dere gjør på i løpet av dagen med unntak av bleieskiftene og soving da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn, så når eldstejenta (som er 18 mnd) er i b.hagen, så er det nok å henge fingrene i. Hun vil jo helst ha oppmerksomhet dagen lang. Vi leser, synger, pusler, tegner og hun har lyst til å hjelpe til med husarbeidet. Minstemann er 3.5 mnd.

Vi har ennå ikke kjøpt søskenvogn, så når mannen er på jobb og begge barna er hjemme blir det heller ikke trilletur.

Men lillebror tåler å leke litt for seg selv. Han ligger på gymmatta og leker med babygym. Sitter litt i vippestol og leker med "lekebøylen". Han elsker å ligge på sofaen og sprelle uten bleie. Babler for seg selv, og leker litt med rangla.

Søstra var motsatt. Hvis jeg var så uheldig å flytte blikket mitt en annen vei, så skrek hun helt krakilskt. Så der jeg satt lekte jeg sammen med henne konstant. Var vel først rundt 1-års alder at jeg kunne gå utenfor hennes åsyn i mer enn 30 sekund uten at hun ble forbannet. Ikke skulle hun sove heller, så det ble lite tid til å få gjort noe som helst annet. hehehe:)

Når snuppa er i barnehagen er jeg flinkere til å gi minsten mer oppmerksomhet. Jeg sitter sammen med han på gulvet. Lar han sitte på fanget mitt med ansiktet vendt mot meg, hvor han gurgler, skravler og ler. Innimellom går jeg litt unna og vasker litt flasker, lager meg mat og spiser foran tv'n mens han spreller og koser seg med babygymmen. Så jeg føler at jeg sitter lite på gulvet sammen med han, i forhold til hva jeg gjorde med søsteren. Men så lenge han koser seg, så bekymrer jeg meg ikke. Blir han grinete er jeg kjapp til å ta han opp og prate og dikke med han. Da blir han så blid og glad igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...