Gå til innhold

Sexfiksert mann. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

prøv å si til han at det ikke er deg å bruke slike ting at du liker å være deg selv når dere skal ha sex.

jeg og min mann har sex 2-4 ganger i uken. alt utifra hvor mye vi orker etter jobb og to barn.

vis han at du liker å være deg selv på en sexy måte til han. kansje han vil like det og du slepper flere kjipe gaver.

Fortsetter under...

"Folks ønsker og behov er ulike og statistikk gir ikke et svar på hva som er for mye eller for lite"

Ja den uttalelsen var tatt rett fra finalen i "The bleedin obvious". At noen har behov for mer sex enn andre tilfører ikke akkurat noe nytt til diskusjonen. Og i dette tilfellet er det jo helt åpenbart at mannen til HI ikke får den graden av seksuell kontakt han ønsker, samme hva statistikken sier.

Eksperten fra artikkelen din sier noe mer også, men det brydde du deg naturligvis ikke om å sitere:

"Det er viktig å forsøke å opprettholde et seksuelt samliv fordi dette vanligvis bringer to kjærester nærmere hverandre hvilket gir til positive ringvirkninger i hverdagen for øvrig"

Nå var det vel ikke viktigheten av å opprettholde et seksuelt samliv vi diskuterte heller, var det vel, men snarere hvor normalt/unormalt det er å ha sex to ganger i måneden?

Og hva sitatet angår, så var det dette med statistikken jeg mente var relevant for denne diskusjonen, nemlig at hva andre gjør ikke avgjør om andre har for mye eller for lite sex. Det har nemlig vært et argument som har kommet opp i annenhver post i denne tråden, at det er vanlig å ha sex så og så ofte. Spesielt når statistikken det vises til viser seg å være feil.

Hi har fått huden full og fått høre hvor UNORMAL hun er. Da er det vel ikke helt på tryne å påpeke at hun faktisk ikke er unormal i det hele tatt?

Ellers syns jeg godt du kan holde deg for god til å bli så snurt og nedlatende som du fremstår i innlegget ditt. Det må kunne gå an å ha en debatt som voksne mennesker.

Saken er ikke at HI er unormal fordi hun ønsker sex så sjelden som to ganger i måneden, det er ikke dette som er ønsket hennes. Hun har en mann som ønsker sex flere ganger i uka. Hun har kommet fram til et kompromiss med ham, og det er dette kompromisset som er to ganger i måneden. Hvis kompromisset innebærer at de møtes på halvveien, skulle det tyde på at HIs preferanse er to ganger i året eller noe sånt.

Og DET er unormalt. Eller hva?

HI er nuts!

Det er fortsatt min påstand.

Hun får snakke med mannen sin da, hvorfor komme inn hit å forvente å få råd som kun hun ønsker å få når hun vet at hele situasjonen deres er på trynet!

Ingen som inngår komprimiss på 2 ganger i mnd. Er som å si du får kun lov å lage deg mat maks 1 gang pr dag. Så får du gå sulten resten av dagen, prioriter det godt!

Er så dumt at man kan gråte!

Cluet er at han kommer til å bli såret uansett, for det første kan du ikke innfri hans ønsker om oftere sex, og du liker ingen av gavene han kjøper, om det er leketøy, undertøy eller andre ting. Alt mannen din gjør for deg er tydeligvis ikke godt nok.

Så si det til han, så ser du om han fortsatt ønsker å være sammen med deg eller ikke. Jeg tipper han kommer til å rømme langt bort og finne seg noen som i det minste kan bruke annet enn en sloggi truse og som kanskje ønsker å ha sex 1 gang i uka. Skal ikke mye til å glede den mannen etter åssen han har hatt det de siste 9 årene!

Vi kan diskutere hva som er normalt og unormalt hva hyppighet og sex agnår til vi blir blå i trynet. Det er ikke viktig.

Poenget mitt var at Hi i denne tråden har blitt proppet full av påstander om at hun er unormal, og at det normale er å ha sex to ganger i uka. Min hensikt var å vise at det IKKE er unormalt, for småbarnsforeldre (og sikkert andre grupper også) å ha sex 1 til 2 ganger i måneden. Det har jeg oppnådd, og orker ikke kverulere mer om dette.

Hva lav libido/lav sexlyst angår, så er heller ikke det på noen som helst måte unormalt. Det er faktisk noe mange kvinner og menn opplever i kortere eller lengre perioder i løpet av livet. Årsakene er mange, og kan være både fysiske og psykiske. For menn er gjerne årsaken hormonell. Årsakene går i hvert fall utover "hun/han er bare så jævla egoistisk og kjip som ikke vil ha sex med partneren sin ass!"

Så å avskrive folk med lav sexlyst med at de er "nutcases" (som har vært tilfelle i denne tråden), egoistiske og bare må "ta seg sammen" blir bare for dumt. Det blir som å be en med angst om bare skjerpe seg og ikke være så forbanna redd.

Ja, man skal ta ansvar for lysten sin selv, men hvis partneren virkelig ønsker at den andre skal få større appetitt på sex, så kan ikke denne heller ture frem som han/hun vil med allverdens dårlige strategier (som tilfellet er i denne tråden). Og i hvert fall ikke anklagelser.

Er bare å google "lav libido" så skjønner du hva jeg sier.

Annonse

07:08: Da er i så fall snittet av norske småbarnsforeldre nuts da, all den tid sex 1-2 ganger i måneden faktisk er snittet for denne gruppen. Så kanskje vi bare skal si at "nuts is the new normal!?

Og hvorfor hun skal komme hit og forvente å få råd? Av samme grunn som alle andre kommer hit for å få råd antar jeg?

Hi misliker at mannen gir henne sexleketøy og undertøy i gave, fordi hun føler at det ikke står i stil med hennes personlighet. Hun ønsker råd til hvordan hun kan fortelle mannen sin dette uten å såre ham. What's the big deal egentlig? Er vel ikke verre å spørre om det enn "hjelp, mannen er utro, hva skal jeg gjøre", eller "hvor ofte kan jeg gi 2-åringen min saft til middag?"

Det er faktisk helt greit å ikke ønske seg sexleketøy og undertøy i gave, spesielt om dette skjer hele tiden. Det blir som å kjøpe en gave for å glede seg selv, og ikke mottakeren. "Her kone, har du ny kjele så du kan lage middag til meg."

Gjest Antarctica

Antall ganger i måneden er da uvesentlig i denne debatten. Antall lekre truser, eller hvordan de ser ut, er også uvesentlig.

At en dame har lavere eller høyere libido enn mannen sin er heller ikke noe revolusjonerende. Men det HI selv sier for å beskrive sin situasjon er vesentlig.

Hun kaller ham sex-fiksert, og sier at han ønsker mye mer enn det hun er villig til å være med på. Hun trekker fram gavene hans som en forventning om å bli noe annet enn det hun er: "Jeg er ikke typen, og jeg har heller ikke lyst til å være typen."

Vi som ser dette på avstand, ser noe helt annet. Det er uriktig å kalle ham sexfiksert, for det han gjør er gjennomsnittlig og normalt (mange kjøper sexy undertøy og leketøy) og den sexen han oppnår er normal gjennomsnittlig (kanskje litt under mht hyppighet, eller kanskje nøyaktig på snittet).

Vi ser også at gavene hans er en måte å kommunisere på, på samme måte som kvinner gir nusselige bamser og rosa kort på valentines day, noe mennene deres ikke skjønner bæret av. De GIR rosa dilldall og konfektesker og gullringer fordi de ønsker å FÅ romantikk. På samme måte GIR menna deres frekke kostymer og leketøy fordi de vil HA sex.

Mannen til HI kunne i stedet ha SAGT det høyt, og kona liker ikke strategien hans, den er også grei nok, men resultatet er det samme. Han kommer ikke til å oppnå det han lengter etter, nemlig mer sex og en kone som VIL ha sex. Like lite som jeg kan lære typen min å være romantisk gjennom å overøse ham med gjenstander som JEG assosierer med romantikk.

Men dette er fortsatt også bare skraping i overflaten. HI er ikke helt ærlig når hun sier at "problemet" liksom består i hennes uvilje mot leketøy og franske truser. Hun har uvilje også mot selve sexen, og kan dermet bytte ut setningen "Jeg er ikke typen, og jeg har heller ikke lyst til å være typen." med "Jeg er ikke kåt, og jeg har heller ikke lyst til å være kåt."

Vi har alle vært gjennom tørkeperioder, der sex oppleves som et ork eller noe man må ha overskudd for å klare. Men når HI er veldig tydelig på at hun helst ikke VIL at det skal endre seg, og at 2/mnd er i overkant for henne (kompromiss), da skjønner jeg at mange dibbere reagerer. Det er IKKE dib-spøkelset, det er realistisk. Voksne mennesker har sex når de lever sammen. Noen mye, noen lite. Men spriker det altfor mye i behovene til 2 personer, blir det vanskelig for begge.

Jeg vil spørre HI: vil du ha endring i sexlivet, eller i gavestrømmen....? For hvis det bare er gavene hans du vil bli kvitt, kan du si det høyt. Og si samtidig til ham: "du er for optimistisk. Jeg kommer aldri til å ønske mer sex enn det vi har nå."

Så slipper han å ydmyke seg mer...

Takk til Pashia for det suverent beste innlegget i denne tråden. Til spørsmålet ditt svarer jeg: Jeg vil ha endring i gavestrømmen og i forventningene han har til meg. Sexlivet ellers er jeg ganske fornøyd med. Jeg skjønner at jeg må si det høyt, og jeg tror vel også det er bedre for ham om jeg gjør det enn om jeg bare lar være å bruke dem og venter på at han skal ta hintet. Jeg synes det er rart han ikke har greid å ta det, men han må tydeligvis ha det med større bokstaver.

HI

Hvorfor er det så vanskelig for deg å ta på deg det sexye undertøyet han har kjøpt til deg innimellom? Du har noen kilo for mye..so what? er ikke akkurat noen glamourmodell jeg heller, men tar gjerne på meg noe sexy for min kjære å vet du, han elsker meg for den jeg er å blir ganske tent å fornøyd når jeg gjør det, noe jeg tror din mann også blir! Å i tillegg så er det utrolig hvor sexy å konfortabel man føler seg når man har barbert bikinilinje, pynter seg litt, tar på seg noe sexy å man ser at mannen liker det! Man føler seg nesten som en helt annen person:)

Å ang sexleketøy..har du noen gang prøvd dette alene? det kan være greit å bli komfortabel med dette alene først før man bruker det med mannen! Å det kan forandre sexlivet ganske mye skal jeg si deg!

Gjest Antarctica

Jeg syns vel ærlig talt hans hint har vært med enda større bokstaver enn dine. Og jeg syns du skal være ærlig og si at det ikke bare er større lekenhet han kan se langt etter, men også større hyppighet. I alle fall i følge det du sier nå, så har du ikke lyst til å få lyst...

Og jeg vedder ræva mi på at det er det han ønsker seg egentlig - ikke at du skal være sexgudinne, men at du skal gå med på bare å ha mer av det samme gamle.

(Menn vil jo ikke nødvendigvis ha to sprelske og crazy ganger om måneden hvis de i stedet får mulighet for fem helt alminnelige samleier...)

Håper det går seg til på en måte som er OK for begge parter.

Har ikke noe med at det er vanskelig å gjøre. Det er bare det at:

Jeg ikke liker det.

Jeg ikke tenner på det.

Jeg ikke synes det er fint.

Jeg ikke har lyst til å være sexy på den måten.

Kort og godt: Det er ikke meg.

HI

Mulig du har rett, men det gjør jo bare det han gjør enda mer uforståelig. Hvis han ikke ønsker noe annet enn "mer av det gamle", så kan han vel bare si det? Hvorfor skulle han i stedet drive og introdusere noe helt nytt? Det virker særlig dumt når det så åpenbart ikke slår an.

HI

Annonse

Hvis min mann ikke hadde villet gjort noe av det jeg foreslo fordi "det er bare ikke han", og ikke hadde følt for å ha sex mer enn 1-2 x i måneden, hadde jeg sagt til han at jeg tror vi kan få det bedre hver for oss.

At vi hadde fungert bedre som venner enn samboere/ektefeller/kjærester/elskere/foreldre/bestevenner.

Jeg hadde ikke villet leve resten av mitt liv slik, ved å gi mer enn man får.

Gi og få skal være gjensidig.

Man har mange roller i et forhold, og alle de rollene burde få sin tid jevnlig.

For 3 år siden var kanskje rollene ektefeller/bestevenner/elskere.

3 år etter har de kanskje blitt ektefeller/venner/foreldre.

Jeg tror han ville fått det bedre på sikt hvis du hadde frigjort han, så han kunne funnet noen som var mer lik han selv.

Dere sammenligner epler og pærer. Det jeg skrev var jo bare et svar på Pashlas forslag om at det han egentlig ønsket kanskje var sånn og sånn, og at de signalene han gir egentlig er et indirekte uttrykk for noe helt annet. Det er stor forskjell på å ta et slikt hint og å ta hint som er såpass direkte som dem jeg har gitt.

Uansett: Hva har jeg gjort? Jeg har gitt tydelige signaler. Dette har ikke ført frem, så derfor vurderer jeg å si det direkte i stedet. Er det greit nok?

HI

HIs mann kjøper sexy undertøy til henne. Hun vil ikke bruke det. Han kjøper mer sexy undertøy til henne. Hun vil ikke bruke det. Han kjøper mer sexy undertøy til henne. Osv.

Bare jeg som tenker "For en idiot av en mann"?

her var det mange svar gitt!har lest de fleste,og de fleste synes du er veldig selvsentrert HI,noe jeg er veldig enig i.

og du synes de som synes du er egoistisk og selvsentrert ikke skjønner deg og du hører bare på de som er på din side.

du spør:Hvordan kan jeg ta opp problemet med mannen min uten å såre ham for mye?

Du må begynne å kommunisere mer med mannen din! om han ikke tar hintet etter den femte gaven blir gitt så er det nå på tide å snakke med den gode mannen din som absolutt ikke er sexfiksert men en helt vanlig mann som gjerne vil ha sex med sin egen kone fordi han elsker henne! Du må da si det til han at du synes det er sårt å få slike gaver fordi det får deg til å føle deg presset til noe du ikke vil.

MEN før du snakker med mannen din så må du spørre deg selv for hva DU kan gjøre for mannen sin,hvor langt er du villig til å gå? Hva gjøre en sexy bh egentlig? og en sexy truse? har det virkelig noe å si?hva er sexy egentlig? blonder?litt gjennomsiktig?

Du dør ikke av å eksperimentere litt.du tror du ikke liker det,men det vet du ikke før du har prøvd.

jeg synes dere skal ha dere en skikkelig samtale om sex og sexlivet deres der dere kan komme til kompromisser fra dere begge;slutt med gavekjøp, du prøver på deg sexy eller bare fint undertøy for å glede han,hva kan han gjøre for å glede deg, få deg til å få lyst på sex.snakk om fantasier!hva VIL dere,hva VIl du?hva VIL han?

kommunikasjon is the key word!

lykke til!

Min kjære vil ikke at jeg kjøper sexy undertøy til henne. Det vil hun kjøpe selv. Og jeg lar meg overraske :)

Bor langt fra kjæresten, men når vi besøker hverandre, er det sjelden mer enn en gang i uka. Hun mener også at jeg er overvettes ivrig på sex...

Men det er kanskje ikke så rart i når jeg sjelden får godis????

Begjærer dama mi jeg, synes hun skal være fornøyd med det, har virkelig lyst på henne, med eller uten sexy undertøy...

Point taken anyone?

HI, er du virkelig så forbanna dum ?

Du skriver: "Uansett: Hva har jeg gjort? Jeg har gitt tydelige signaler. Dette har ikke ført frem, så derfor vurderer jeg å si det direkte i stedet. Er det greit nok?"

Haha, du har jo ikke gitt et tydelig signal i det hele tatt! Han kjøper undertøy, du sier sikkert takk og legger det bort. Han tenker vel, du bruker det vel før eller siden.

Å gi signal er det han gjør, du gir ikke et signal, du unngår hele situasjonen! Du må SI det til han. KOMMUNISER!!! Du virker som en dum idiot!!!! Herregud, forstår ikke hvordan forholdet deres fungerer jeg. Kommuniserer dere ikke i det hele tatt eller ? Dere baserer forholdet deres på signaler ??

Du er virkelig svak, utrolig svak som ikke gidder å ta opp dette. Lar han bruke penger på undertøy, du lar han gå å håpe og håpe på at du skal bruke dette engang. Nei fytti!

Og ikke bare det, en truse er en truse, en bh er en bh. hvorfor ikke bare ta på deg det forbanna undertøyet da ? Hva skader det egentlig ? Vil puppene dine falle av hvis du tar det på ? Nei vetdu hva!

Du er dum, du er svak og du virker totalt egoist!

Synes HI kunne "ofret" seg litt av og til og gledet mannen sin. Hva har hun å tape på det? Hva galt kan skje? Når vi har sex her i huset (ja da, omkring to ganger i måneden) så er det først et ork og jeg tenker "å nei... nå igjen?" Men enden på visa er at det er ganske ok.

Hvorfor ikke tre på seg det undertøyet for en gangs skyld? Det er da ikke snakk om å tatovere seg akkurat. Nøyaktig hva er du redd for HI?

En mann som blir avvist og avvist kan godt finne på å finne seg en annen. Fordi sex faktisk er viktig for en mann..

Problemet er jo ikke at de ikke har sex. Problemet er at mannen til Hi kjøper masse undetøy og sexleketøy til henne, hun liker det ikke og er usikker på hvordan hun skal fortelle ham dette uten å såre ham. Er ikke verre enn det.

Og hva vet du om aldri Hi ofrer seg for å glede mannen sin? Det vet vi da ingenting om?

Det er da helt vanlig at folk har ulike issues, og Hi har tydeligvis issues når det gjelder sexy undertøy. På meg virker det som om mannen hennes bare bidrar til å forsterke dette med å insistere på å fortsette og fortsette å kjøpe dette. Strategien hans suger i så fall.

Det er helt sikkert andre ting Hi kan gjøre, og sikkert også gjør, for å glede mannen sin. Give her a break, vil hun ikke bruke sexy undertøy så skal hun da for pokker slippe!

Hvis jeg blir spengkåt av tanken på at mannen min tar på seg et spesielt antrekk, så kan da ikke jeg forvente at han skal bruke det for å glede meg om han føler seg dum i det selv! Respekt skal gå begge veier.

jeg hadde ALDRI tatt på meg noe skikkelig sexy undertøy bare for å pirre samboeren min for sex. jeg er altfor flau for det ! og jeg er 20 år !!!!!

så jeg skjønner HI jeg.... vi har hatt lite sex, men jeg synes så synd i han at jeg har sagt annenhver dag nå, slik at vi får det inn i livet igjen etter en HARD fødsel.

men jeg hadde følt meg ille til mote om han kjøpte leketøy til meg for at jeg skulle bruke om han såg på. Vi har litt forskjellig leketøy, men det er ikke blitt brukt på LENGE, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...