Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann og god morgen alle sammen!

Sniker meg inn her for jeg har en datter som blir 1 år på lørdag. Hun har vært flaskebarn siden hun ble født og har den siste tiden fått NAN3. Nå er pakken snart tom og jeg lurer på:

Kan jeg starte med kumelk nå?

Har også hørt at småbarn skal ha H-melk. Stemmer det?

Takker for svar og ha en fin dag:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan begynne med kumelk nå. Barn trenger ikke H-melk, de kan fint drikke den melken resten av familien drikker.

Skrevet

Begynn å gi kumelk til skiva til frokost og kvelds. Bare tull at de må ha h-melk, her drikker alle skumma og ingen problem med det. Tror h-melken kanskje er litt tung for de små magene?

Skrevet

vi fikk beskjed om at mini skulle ha H-melk. At barn helst ikke skulle ha lettprodukter i det hele tatt.

H-melk er ikke noe tyngre for magen til lillemann her iallefall.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg burde gi henne lettmelk, så her er det mye motstridende meldinger ute og går! Jeg tror nok det meste går bra jeg. Er jo praktisk om hun kan ha det samme som resten av familien.

Skrevet

Her fikk vi bekjed om å bruke ekstra lettmelk pga d-vitamin...og det av hs..:)

Men vil tror at du forsiktig kan begynne med melk nå..:) prøv med små mengder i begynnelsen (min snuppe slet med hard mage når hun begynte på ku-melk)

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Litt ulike svar, men alle var enig i at vi kan begynne med kumelk nå.

Går for å gi henne lettmelk og så får hun tran i tillegg, som vanlig. Og så får vi se om hun liker det;)

Skrevet

Rent logisk er det da ingen grunn til at en type melk skal være bedre for barn enn andre. Så lenge vi som foreldre sørger for at de har et variert kosthold så får de i seg alt de trenger, så akkurat hvilken type melk man bruker blir ganske uvesentlig i den store sammenheng.

Skrevet

Tenker det samme som deg, Lemonia.

Hun fikk smake kumelk for første gang i går, og: hahaha!, skulle tro jeg ga henne whiskey til maten av ansiktsuttrykket å dømme. Hihi! I dag gikk det litt bedre så vi er i gang;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...