Gå til innhold

flere som sliter med sopp og urinveisinfeksjon oppe i det hele??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har alltid vært plaget med sopp...ikke uvi da heldigvis. Men kløe og mye utflod..skikkelig dritt. Hadde det mye under siste graviditet også..og nå må jeg gå med truseinnlegg hele tida pga Lutinusen..så da er det pån igjen.. Har desverre ingen gode råd..

Hahaha - da jeg var liten ble jeg "tvunget" til å drikke varmt vann med gin og sukker da jeg hadde UVI! (Hadde det ganske ofte som liten, men i voksen alder har jeg heldigvis bare hatt det en gang, og det var for 16 år siden - med andre ord kan det der komme og gå opp igjennom livet.)

Min engelske bestemor mente det var det som måtte til - det var sikkert ikke mye gin i det, men jeg syntes det smakte helt forferdelig, og er fortsatt ikke glad i gin som voksen ;-)

Tranebær og tranebærjuice er bra når man kjenner at en UVI er på vei, ellers så hjelper det også å komme seg på do rett etter sex - det er noe med å spyle ut mest mulig av bakteriefloraen raskest mulig (ikke helt forenlig med endel kjerringråd for å bli gravid, men dog).

Sopp fikk jeg som resultat av en hestekur med antibiotika engang - for meg hjalp det med Canesten fra apoteket.

Hehe - forresten også litt morsomt at du skriver "oppe i det hele", for det er jo der alle problemene er ;-)

(Hihi - man har ikke mer moro enn man lager selv - og NEI; jeg har ikke nettopp drukket et stort glass med varmt vann, sukker og gin.)

Annonse

takk for mange fine tips jenter!!!

Tar canesten vettu ;) fikk kjøpt meg det etter jobb i dag ;) Og har ikke egentlig slitt mest med sopp... det er heller uvi som er problemet her i gården...

og jeg tar forhåndsreglene med å gå på do etter sex, drikker gullris te, og spiser tranebær... bare synes det er så slitsomt... nå er det bare 5 uker siden sist jeg hadde uvi.... tenker dette kanskje holder igjen en evt graviditet også jeg... da er jo tydeligvis ikke kroppen i balanse...

Vivag vaginalkapsler synes jeg er bra. Inneholder bakterier som gjenoppretter balansen. Selv kommer jeg i ubalanse av noe så enkelt som en UL-kontroll eller til og med mensen, så dere kan jo tenke dere hvor moro det er med Crinone. Den har jeg i perioder blitt skikkelig sår av også.

Jeg bruker også vivag vaginalkapsler. Tar de jevnlig, og alltid noen dager etter mensen. Jeg får også infeksjon av den minste ting som UL og mensen, men med vivag klarer jeg å holde det unna... Canesten hjelper bare noen dager etter jeg har brukt det. Vivag holder ph-balansen i orden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...