Solskinn81 Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Da sitter jeg her, får ikke sove. Var på ultralyd igår,mandag, og der fikk jeg beskjed om at lille prinsen min har det bra men de siste ukene har han nesten ikke vokst, det er begynnt å bli lite fostervann. Derfor skal jeg settes igang imorgen, onsdag. Jeg er moden, helt avflatet og 1 cm åpning. Er det noen som har erfaring med dette? Hvor lang tid tok fødselen? Innbiller meg at kanskje det går fortere enn når enn er på overtid og ikke moden. noen som vet? Får ikke sove i natt. Tenker bare på at kanskje jeg blir mamma på onsdag,
teejay Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Har ikke erfaring om dette! Ville bare ønske deg lykke til:-)
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 vel jeg har erfaring med det, jeg ble satt igang 3 uker før termin av samme grunn som du blir satt igang. min erfaring er at det tar ganske lang tid, ikke for å skremme deg eller noe men det er jo ikke sikkert det gjør det med deg fordet. hele fødselen varte i 30,5 time fra 3 cm og ganske bra med rier...men åpningsfasen var laaaang, etter 25 timer fikk jeg akupunktur for å få fortgang i sakene og det fungerte jo fint...fikk epidural og drypp 2 timer ettepå og derfra til han var født gikk det 3,5 time. men alt i alt var det jo en fin opplevelse og jeg ble ikke skremt...skal snart gjennom min 4 fødsel . ønsker deg masse lykke til=)
MammaTilLucas Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Har ingen erfaring, men det er iallefall positivt at du er moden og har åpning. Kanskje det setter igang av seg selv i løpet av natten? Masse lykke til!
NostraStoria Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Selv ble jeg igangsatt 2 uker over termin. Jeg var ikke moden i det hele tatt, og ble satt i gang med stikkpiller. Det to ca 12 timer før det skjedde noe som helst og jeg fikk åpning. Vannet gikk av seg selv og da kom riene tett i tett og veldig kraftige i styrke (ca 1 min mellom max). Fødselen varte i 14 timer og endte med vakuum for å få ut babyen kjapt siden han begynte å bli svak. Det gikk bedre enn forventet og jeg er ikke avskremt for å gjøre det igjen! Masse lykke til i morgen HI! Husk at det kan fint ta en dag eller to, men tviler på du må vente så lenge siden du allerede er moden. Snart har du lille nurket i armene dine!
froeken Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 JEg ble satt igang en uke på overtid med nr to. Lite fostervann var årsaken. Fra de satte pillen der nede til jeg kjente noe som helst tok det tre timer (var ute og gikk tur og lunsjet med en venninne i vårværet) og da kl to gikk vannet og samtidig kom første ri. Halv fem var gutten født. Intenst, men utrolig kjapt
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Hei. Jeg ble igangsatt til termin, hadde lignende modning/åpning og vannet hadde gått, men allikevel brukte vi 4 hormonpiller (i skjeden, 1 hver 6. time) før de mente det var klart for noe riefremkallende drypp. Vi dro hjem en tur, så på film etc. Imidlertid kom riene da igang av seg selv etter 2 døgn (merket lite til fødselen før det). Når det først kom igang fikk jeg drypp for at det ikke skulle dra ut på tiden, og da tok fødselen 8,5 timer. Det ble aldrig aktuelt med smertestillende, trur det var lurt å være maks moden før de tvinger frem rier.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Jeg ble satt igang ca 3 uker før termin med forrigemann. Jeg var ikke moden i det hele tatt, så det tok alt for lang tid og endte med KS. Ikke noe dramatikk eller noe, var bare at vannet hadde gått, så til slutt måtte gutten ut en eller annen vei. Men så lenge du er litt moden går det helt sikkert fint, jeg var som sagt ikke i nærheten av moden en gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå