hippmamma Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Min er nå blitt 3 mnd gammel og jeg har så lyst til å dra ut med jentene:) Han har jo begynt å sove fra 20.30 til 5-6 uten matpause, og det har han gjort hver kveld i hvertfall 3 uker nå. Kommer sikkert til å bli en tøffere søndag, men er jo ett år siden jeg var ute sist. (hadde et tøft svangerskap) Tar man sjansen? Er litt redd for at han skal våkne også er ikke mamman hans der men en annen Blir glad for svar og hva ville/har dere gjort?
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Heisann:) Jeg hadde barnevakt for lillefrøkna (pappaen hadde henne alene før dette) når hun var 1 mnd gammel, var borte fra henne en hel dag (7-16.30) pga eksamen. Hun var da hos mormor, som ga henne pumpet mm på flaske. Det gikk veldig bra for snuppa, men vondt og slitsomt for meg! Når hun var ca 2 og en halv mnd var jeg med mannen på fest med hans nye jobb, da var snuppa hos mormor hele natta, og det gikk kjempefint. Hadde pumpet melk til henne da også. Men du er avhengig av at hun tar flaske, iallefall om du skal drikke litt selv:) Tror vi mammaer har veldig godt av å komme oss litt ut og kose oss med venninner og kunne være litt "oss selv", og ikke bare mamma. Bli med jentene ut du, og kos deg!! Da setter du mye mer pris på tiden sammen med jenta di også! Du har vel en annen som står babyen nær enn deg selv som er der om han våkner på natta? Pappan? Eller en bestemor?
Foccacia Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Da lillegutt var 2 mnd fikk vi barnevakt og dro ut og spiste og tok et glass vin. Hadde pumpa mm og vi var jo tilbake til kl.23.00. Det gikk veldig bra for både lillegutt og oss, så neste gang blir det ordentlig tur på byen også Man har godt av en liten avveksling innimellom!
snuppelura-jente10 Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Heldigvis rakk jeg en tur på byen og et par fester, for her sitter jeg og er gravid igjen. Hadde et stort behov for å komme meg litt ut, var så koselig å endelig ta seg et glass vin sammen jentene igjen. Var med jentene da snuppa var 5 uker, hun var hjemme hos far, også når hun var 6 uker. Besteforeldrene satt barnevakt et par ganger rundt uke 8. Gikk så fint.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Å kalle det byen er vel synd, men jeg dro for å være med på pubquiz med noen kjente på den lokale cafeen. Det var andre gangen pappaen var alene om kveldsmat og legging - men jeg var jo ikke så langt unna da i tilfelle det skulle gå dårlig. Gutten på 8 uker fikk mme (for en frihet!) og jeg fikk en sms når han hadde sovnet, så da ble det et glass vin til gitt. En gang må være den første! Jeg har begynt på trening også hver onsdag fra kl 20, så da har pappan ansvaret og det går i mme/mm (får ikke pumpet ut et helt måltid). Skulle det bli helt krise er jeg hjemme igjen for å amme ved 22. Tror det er positivt at de venner seg til at andre kan legge de. Og spesielt pappan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå