Gå til innhold

Hva synes dere er harry??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personer som har tatt overdrevent mye sol/selvbruningskrem.

Jenter med mye selvbruningskrem, langt, falskt hår, mye sminke og nesten kritthvite lepper.

Gutter med hårbånd, store hettegensere i gyselige farger og mønstre, svettebånd på armene.

One-Piece.

Crocs, selv om jeg bruker det selv nå pga vann i beina : >

Folk som går i scooterklær/klær med scootermerke ÅRET rundt.

Vennegjenger som ser ut som de reklamerer for D&G.

Vennegjenger som snakker om hvor teite folk er som ikke går i D&G.

Oi, jeg kan holde på lenge.. :)

Annonse

Annonse

Syns dere forveksler harry med "umoderne" eller bare "dårlig smak".

Harry er vel et skjellsord som er forbeholdt arbeiderklassen, folk med lite urban erfaring og som heller mot det bondske og vulgære? F eks tykk glorete sminke (når vi vet at snobbedamene bruker dyr, men diskret sminke) eller store Larsens vikingskipflasker når vi vet at fiffen foretrekker en armagnac fra en ukjent liten produsent som de selv er i familie med.

Harry kan bety så mangt idag. Å være harry kan være å høre på Ole ivars og gå i grilldress. Men det kan også være harry å følge motene slavisk.

Syns Are Kalvø har skrevet en god bok om dette som jeg anbefaler. Forøvrig syns jeg dette er harry:

Store Pelsvester (både fake og ekte)

Black design

Platinablondt hår og gulrotbrun hud. Dårlig kombinasjon

Motorsykler og scootere (ikke snøscooter)

Taco (men det er jo godt)

Å møblere hjemmet som om det skulle være hentet rett fra et bildet fra forsiden på en møbelkatalog.

Shabby chic.

Crocs og Onepiece, selv om jeg nå i uke 40 skulle gitt mye for å ha det selv, hehe.

Ungdommer som er TOO COOL FOR SCHOOL, med masse sminke,(klumpete mascara og lyserosa lepper) høye hæler, tuppert hår etc..

Skeidar og Bohus"kunst" på veggene.

Tykkfalne mennesker som insisterer på å bruke korte topper og hvite bukser, slik at magen henger ut og cellulittene lyser opp. (snakker ikke om VELDIG tykke mennesker, men de midt i mellom, som har litt dårlig selvinnsikt, eller slankende speil på veggen hjemme)

Mennesker som digger 50-tallet; går i sko med hæl, bred oppbrett på buksa, brylkrem i håret og kort skinnjakke. Pepitarutete kjoler og hårbånd. og kjører noen flak av biler, gjerne med tilhørende campingvogn. DET er harry for meg.

Og ektepar som sitter på Obs lørdag formiddag i like "fritidsdresser" for det er jo helg må vite, hvite tennissokker og pumps/mokasiner, drikker kaffe og kjatrer med andre i tilsvarende outfit som passer en lat helg. DET er også harry.

Desperate 40-åringer som prøver iherdig å se ut som 28, bær alderen din med respekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...