Gå til innhold

Hjelp! Ang. permisjon og opparbeidet ferie - noen som har peiling på dette?

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ut i permisjon i april i fjor og har vært tilbake i jobb en stund nå. All ferie fra 2010 opparbeidet i 2009 er flyttet til i år så jeg skal ha fem uker ferie i år + årets ferie som ble opparbeidet i fjor. Men da lurer jeg på - har jeg kun opparbeidet et par uker når jeg gikk i permisjon i april eller full ferie? Jeg vet jeg fortsatt har krav på å ta ut full ferie, men hvis jeg ikke har opparbeidet den så blir det jo uten lønn. Noen som vet? (Joda jeg kan spørre lønningskontoret, de vet jo - men kom til å tenke på det nå og skulle gjerne visst)

Fortsetter under...

Du opparbeider deg ferierett selv om du er i foreldrepermisjon.

Men fikk du overført hele ferien fra i fjor, til i år? hørtes ikke det merkelig ut? Vanligvis er det kun 2 uker man får overført, men mulig jeg ikke er godt vant. ;-)

Men du har rett i at du ikke får feriepenger for ferien fra i fjor.

Om du gikk på foreldrepenger i 2010, og fikk utbetalt direkte fra nav, får du kun utbetalt feriepenger for de første 12 ukene av permisjonen ved 100 % lønn, og 15 uker av 80 % lønn.

Dette blir utbetalt stort sett i mai en gang.

fikk du lønn direkte fra arb giver, og de tok refusjon fra nav, må du høre med lønningskontoret ditt om de betaler ut fulle feriepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...