Gå til innhold

Ser man på Emmaljunga som "kjærring-vogn"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe, bor i en by i Østfold og her er det (tro det eller ei) flest unge mødre (+-20) som triller rundt med Emmaljunga. Vi bor i et relativt nyetablert boligområde med en del ressursterke folk med mange unger og her har de fleste trehjulinger a la OTH MB, TFK eller Easywalker, de fleste er mye ute på tur i skog og mark med disse vognene. "Kjøpesenterdamene" har mer vogner a la ABC cobra og Carena etc. Simo er ikke så vanlig her (sikkert fordi de fleste kjører til Sverige og kjøper Emmaljunga, de vognene er jo litt i samme gata) .Her vi bor er det også utrolig mange søskenvogner (da av typen TFK el lignende) da de fleste får barna tett.

Jeg kommer opprinnelig fra bygda i midt Norge og der er det kun Emmaljunga og Simo som gjelder, så hjemme er de vognene litt mer "bondete". Merkelig fenomen.

Vi har TFK, hva sier det om oss? (Annet enn at vi kjøpte den grunnet lite bagasjerom og fikk den anbefalt av noen venner som var storfornøyde, vi har forøvrig aldri angret).

Skrevet

Ja, jeg synes den er ganske kjærring:) Har selv valgt en Brio Happy, og er veldig fornøyd med den. Litt midre traust og kjedelig. Har også kjøpt en duovogn (Brio Go) til bruk i byen- på kjøpesenter og cafe. Min erfaring er at ingen vogn dekker alle behov, så da er det bare å kjøpe to..

Ville aldri kjøpt Emmaljunga, synes det er mer "damer" påover 30 med alt på plass som sitter i klynge i barselgrupper og er utdannet lærer og revisor og som følger strømmen og skal gjøre alt riktig:)..

Hehe... liker og tro jeg er ung og hipp, 2 gangs mor på 27 (Og høyt utdannet, tro det eller ei)

Skrevet

Har du fiskeboller til armer eller? Hehehe..

Skrevet

Hjelp. visste ikke at det var så mange meninger om Emmaljunga. Virker på meg som de som er i mot Emmaljunga er misunnelige på eierne av vognene... "de er over 30 og har alt på stell" og "koster en del" "byvogner" osv osv...

Jeg synes man kan se hvilke vogner som er billige... og jeg synes brio og simo vogner ser billige ut. At eierne ikke har råd til en finere vogn. De ser ut som lekevogner, bare i en større utgave. Og trehjulingene ser helt tullete ut. Hva er vitsen med tre hjul liksom..?

Jeg for min del tenker praktisk (og ikke om den er kul nok), og for meg er Emmaljunga City Cross med City bag helt perfekt! Nettopp fordi den er lett! Men så er den kjempefin i tillegg!! :D

Og jeg er førstegangs og 26 år gammel, høyt utdannet og bor midt i Oslo. Vil ikke kalle meg kjærring..

Men, som påpekt tidligere! Smaken er som baken. Og jeg er glad for at ikke alle liker Emmaljunga, fordi jeg liker tanken på at min vogn er finere og mer praktisk enn andre sine :P og jeg liker at min vogn er best! så kan andre kjøpe disse håpløse vognene sine og tro at deres er best :P

Annonse

Skrevet

Kjærring? Kan godt være det, men det bryr meg langt nede i lilletåa. Den er solid, stabil og mini ligger godt og trygt oppi der, det er det viktigste for meg. Jeg kjøpte min brukt, det var pøsende regnvær og vi fikk ikke prøvd den skikkelig, så syns jo den var tung å trille med sine 17 kg. Men ser på det som trening jeg da, og har ikke tenkt å bytte av den grunn. Syns også det er pene vogner, liker de mer klassiske, og ville helst hatt Silvercross eller Simo Classic, men hadde ikke råd til å kjøpe to separatevogner.

Skrevet

Det kommer sikkert litt an på hvor man bor i landet også.

Vi bor i veeeeldig vinterlige strøk og her er det stor overvekt av Simo, som vi hadde selv også. Mye Emmaljunga også.

Jeg ser disse små vognene med veldig små hjul foran som sliter seg gjennom snø og slaps, og ditto svette mødre som bare skulle ha en kul vogn.

Hadde vi bodd sør i landet der det er kortere vinter, hadde jeg nok valgt en lettere vogn.

Skrevet

Ja, jeg har fiskeboller ;) I tillegg til bekkenløsning som vedvarer etter fødsel så det er utrolig dårlig kombo kan man si. Så velger bort tungvektere slik som denne. Og jeg vet det er flere typer vogner fra Emmaljunga - de jeg har sett i barselgruppa osv er alle utrolig svære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...