Gå til innhold

Jeg vet om en som har en sønn som heter Henrik og en datter som heter...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

denne må jeg bare svare på da jeg vet om ei som har kalt ungene sine for:

Nicklas Adrian og Nickoline Adriana!!!!

Det syntes jeg er helt utrolig!

Dessuten kjenner jeg et søskenpar som heter:

Henrik Andrè og Kjetil Andrè... Skjønner ikke helt det med å gi samme "mellomnavnet" til søsken. Det er heller ikke snakk om noe oppkalling i dette tilfellet!

Henrik Andre Aamodt og Kjetil Andre Aamot. Selvfølgelig, nå skjønte jeg den. Og så Audhild Gregoriusdotter Rotevatn, og faren hennes, Gregorius Gregoriusdotter Rotevatn. Og broren Audun Gregoriusdotter Rotevatn.

Jeg kjenner:

Kari og Mari

Susanne og Susi

Dessuten husker jeg bestemoren min fortalte meg om tre søstre som alle het Anne til første fornavn. Anne Marte, Anne Ingeborg, og så husker jeg ikke den siste.

Hva er det som er så rart med at en familie har samme etternavn? Hos oss heter da hele familien Hansen Jensen.

Når det er sagt, tviler jeg sterkt på at faren og broren heter Gregoriusdotter...

Han bestefaren her som het Nils og hadde en storebror som het Nils, kan jeg tippe at broren døde lenge før bestefar Nils ble født? Var ganske vanlig før å bruke samme navn på søsken om man hadde mistet tidligere barn

Ja, det ER merkelig at foreldre velger varianter av det samme navnet til barn, eller veldig like navn for den saks skyld. Det må være lov å ha en mening om det, og jeg er enig med deg HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...