Gå til innhold

Innvendig eller vanlig ultralyd i uke 11?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Frida :)

Jeg var på ultralyd i uke 7 - det var da innvending og fosteret lignet en peanøtt.

Da jeg var på ultralyd i uke 12 var ultralyden utvendig og man kunne se kropp og hode og bein og armer. Ikke veldig markert, men du ser godt hva som er hva når du blir fortalt det :) Annet du kan forvente deg er at de ser på nakkefold (downs) og på andre eventuelle sykdommer eller mangler.

Selvfølgelig er ultralyden i uke 18-21 best - altså du ser mest, men det er veldig koslig å komme på ul i uke 12 og høre hjertelyden osv, for man har jo ikke begynt å merke sparkene så tidlig :)

Lykke til og grattis :)

Takk for svar!

Var på ultralyd i går og det var helt ubeskrivelig fantastisk! Vi så et meget aktivt menneske der jordmor kunne konstatere at alt var i skjønneste orden! V fikk høre hjertelyden og fikk mange fine bilder med oss hjem! Det var sååå verdt pengene (bare 500). En utrolig spesiell opplevelse! Hun målte meg til 11+6, det vil si jeg er 12 fullgådde uker i dag og går over i 2. trimester! Vi har fortalt familien nyheten og fått mange gratulasjoner! Veldig gøy!

Lykke til videre alle sammen her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...