StoltHønemor<3 Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 I dag har jeg vært hos jordmor, og jeg mente jeg var 28+2 men hun mente 28+4. Så det må være noe feil i bim sine beregninger? Eller? Ellers så er det masse liv i magen, og hjertelyden var bra. Symfysemålet mitt lå under og vi satser på at den stiger igjen! Han ligger vel i en rar stilling Ha en god kveld
Summerheat85 Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Nå vet jeg ikke helt hvordan bim beregner ukene, men er det mulig at bim beregner rund uke som 28+0, mens jordmor beregner 28+1 på rund uke? Jordmor kan også beregne på to forskjellige svangerskapslengder, enten 40+2 eller 40+3...jeg har termin på en søndag og bytter uke på torsdager. Da har jeg altså rund uke på torsdager og plusser på 3 dager etter uke 40...sånn vet du hvor langt du er på vei og hvem som beregner rett... Jordmoren min ligger en dag bak sykehusets, legens og mine beregninger
Trultesmamma Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Jeg har også vært forvirret, noen bruker 40+2 og andre 40+3, liten forskjell egentlig, da ingen kan vite nøyaktig kor lenge svangeerskapet varer. Legen bruker 40+2 og jordmor 40+3, du må bare finne ut din egen måte å regne på også ikke bry seg om de som rekner annerledes.
StoltHønemor<3 Skrevet 12. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2011 Ja, jeg og jordmor regner likt for jeg har ukeskifte på torsdager i følge min og hennes beregning.. Men ultralyden viste to dager ekstra, så i følge den har jeg ukesskifte på lørdager.. Hmm! Jeg følger bare min egen ja:) like grett;)
Fica Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Jeg har slutta å henge med opp i denne nøyaktigheten på uker og dager for jeg blir ikke klok på det. jeg sier ca uke jeg og ferdig med det. Man vet jo aldri helt nøyaktig alikevel så det er liten vits å bruke energi på det.
Moonfreckle Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Hos meg er det omvendt, jordmors beregning ligger alltid 2 dager etter BiM sin utregning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå