Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 8mnd.han har ikke begynt å krabbe ennå.sitter og liker ikke å ligge på mage/rygg.det har han aldri gjort...han ruller rundt både fra mage til rygg og omvendt,men viser ingen interesse for å røre på seg...jeg lurer på om det finnes noe håp for at han skal lære seg det og om det evt er noe jeg kan gjøre for å hjelpe han litt på vei.flere som har barn som har vært seine,men som har begynt å krabbe likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8mnd er ikke sent ute altså.. Få babyer som krabber da.

Min var "sen".. Begynte ikke å krabeb før han var 10mnd. Men han hadde ikke hastverk pga at han ålte seg, men vi hjalp han litt med at han krabbet over bena våre, og fikk krabbe i trapp osv. Men det kommer når det kommer. Vi måtte hjelpe litt til pga ålingen.

Skrevet

Det er ikke sent ift rabbing. Men et problem å lære dem å sitte selv før de kan bevege seg på gulvet, derfor skal man jo ikke sette dem opp sånn før de selv lærer seg det.

Skrevet

Jenta vår hadde vel nesten nettopp lært seg å åle da hun var 8 mnd. Hun var vel 10 mnd da hun begynte å krabbe. Husker jeg stresset så fælt, for jeg syns hun var sen i forhold til andre. Hun var heller ikke den som rullet rundt no særlig mye. Nå i ettertid så skjønner jeg ikke helt hva jeg stresset sånn med. Det vil komme tilslutt, og 8 mnd er ikke sent ;)

Skrevet

8-10 mnd er gjennomsnittet for krabbing, så han er ikke sent ute=) Min eldste begynte å krabbe 9 mnd gammel, men gikk sine første skritt alene allerede 11 mnd gammel. Men la ham ligge mest mulig på mage/ rygg, og prøv å unngå sitting hvis han ikke klarer å sette seg opp selv- da det er fra mageleie at de lærer seg å krabbe/ reise seg opp/ sette seg opp selv osv

Skrevet

Min er 8 måneder og liker ikke å ligge på magen og jeg føler ikke at hun kommer til å krabbe på evigheter. Prøver og legge henne mye på magen, men hun liker det virkelig ikke og da blir det fort til jeg snur henne. Ryggen har hun alltid likt å ligge på, men det virker som det begynner og bli litt kjedelig. Virker som om hun vil mye mer enn hun får til. Ja, ja, derfor setter jeg henne opp noen gagner for da blir hun så glad. Trodde det gikk grei at de satt litt når de kan sitte selv. Men er det sånn at de må kunne sette seg opp selv for at det er greit???

Skrevet

Jenta mi hadde akkurat begynt å åle da hun var 8 mnd, hun satte seg ikke opp selv før hun var 11 mnd og hun reiste seg ikke langs møbler før hun var 11 1/2 mnd. Hun begynte å krabbe først da hun var 13 mnd. Nå er hun snart 17 mnd og nå løper hun rundt her :)

Når ting plutselig begynte å skje, så skjedde det fort!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

8 mnd er som fler over sier IKKE sent ute! Noen krabber ikke før nærmere året, da begynner de å henge litt etter (etter hva jeg har forstått i allefall), men det er ikke mange babyer som krabber ved 8 mnd. Nevøen min var nesten 10 mnd før han begynte å åle seg, helsestasjonen sa ikke noe på det selv om søsteren var litt fra seg, hehe. Men han gikk rett fra åling til å plutselig reise seg opp å begynne og gå da han var rett over 13 mnd..

Babyene gjør som regel ting i sitt eget tempo, og det er sjelden noe å bekymre seg for :) Kos deg så god du kan. Hvis ikke babyen din tar preg av at han ikke kommer seg noe sted (blir irritert etc) syns jeg bare du skal la det gå sin gang jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...