Gå til innhold

Sikler - mye utslett under haka og på halsen. Hva bør jeg smøre med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 mnd sikler utrolig mye. Han er konstant våt og får utslett under haka og på halsen og av og til litt nedover brystet. Har hatt siklesmikke på og skiftet ofte, men det ble bare verre med smikke. Ser at ull er det beste han kan ha på seg - blir mer sår av bomull.

Jeg smører med aloveragele og dr.melumad "rumpesalve", men det vil ikke bli noe særlig bedre.

Noen som har erfaring eller tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har smurt et tynt lag med sinksalve og så apotekets barnekrem oppå der igjen når han skal legge seg, det har tatt knekken på de fleste utsletta :) Ellers så bruker jeg ceridal på alt mulig rart, fra tørre flekker til røde, såre neser!

Lykke til !

Skrevet

hadde samme problem med eldstejenten :)

men hun fikk flaske, og melken rant mye...

vi var på apoteket å kjøpte en stift som man smører på. husker ikke navnet siden dette er 3 år siden! ellers hjalp Talkumpudder VELDIG! men man må huske å ta vekk pudderet når det har tatt til seg alt det våte! :) ellers gnager det litt og kan lage sår det også :)

Skrevet

Vår lille gutt har samme problemet. Det kan bli skikkelig ille om vi ikke legger merke til det med en gang. Synes zinksalve funker dårlig, siden den ikke puster, og pudder av alle slag klumper seg. Her sverger vi til bepanthen salve fra apoteket på all sår hud fra topp til tå, på både mor og barn. Utrolig god, og reparerer alt (seriøst!!!) på bare noen få timer. Smører jeg om kvelden er det helt perfekt neste morgen. Smører jeg bare det er litt antydning er det vekk nesten med en gang. :)

Skrevet

Takk for råd og tips! Skal prøve bepanthen:)

Skrevet

Jeg gnir potetmel på utslettet, det klumper seg når det trekker til seg fuktighet, men det er bare å tørke av igjen med en tørr, myk klut.

Veslejenta her får store sår i valkene under haka, der legger jeg potetmel, så trekker det til seg fuktigheten, og noen dager med denne behandlingen er det bra igjen og mindre sårt.

Annonse

Skrevet

Vår gutt hadde også utslett pga sikling på halsen. Vi brukte potetmel og talkum:) Funket som bare det!

Skrevet

her har mini også utslett under haka, rødt nuppete, ikke sårt, bare tørt liksomt og nuppete. Han er helt fin i hals foldene.

Må helt klart ha en sammenheng mellom sikling og utslettet, det renner ut av han stakars for tiden.

Jeg har smurt med inotyol og det hjelper litt, men skal nok skaffe meg den andre salven som ble nevnt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...