Gå til innhold

20 mnd og ligger leeeenge våken på kveldene, på tide å kutte på dagsøvnen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sønn er 18 mnd og han får sove max 2,5 time i bhg. Men han sover som oftest ikke mer enn 2 timer, går fint å legge han om kvelden. Du kan jo be bhg kutte ned på søvnen en halvtime også se hvordan det går, om det blir lettere å legge datteren din om kvelden. Hvis ikke det hjelper så prøv å kutt ned til 1 time.

Før fikk min sønn sove så lenge han ville i bhg, da kunne han sove 3-3,5 time, og da var det vanskelig å legge han, men når bhg kuttet ned på søvnen så var det ikke noe problem lengre. Du får bare prøve deg frem:)

Datteren min er 2,5 år, og hun sover fremdeles på dagtid, så lenge/kort hun vil. Hender av og til at hun ikke vil sove på dagtid, men det er kanskje èn gang i løpet av 14 dager. Når sover datteren din på dagtid og når legger du henne på kvelden? Det ekspertene skriver om at barna kan ha problemer med å sovne dersom de blir lagt for sent stemmer godt på min jente i all fall.

Det stemmer nok ikke her for hun legges 18.30. Selve leggingen går fint, men hun ligger gjerne et par timer og pludrer/roper på mamma/ler osv;)... Sikkert lurt å kutte litt om gangen ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...