Gå til innhold

Vil gåturer stramme opp en kropp som kun trenger litt finpussing?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lett styrke?

HATER generellt styrketrening som pesten. Trener aerobic en dag i uken i tillegg og da er det med 30 min styrke. Klarer ikke motivere meg til det hjemme, for føler det ikke hjelper overhodet.

HI

Finn noen å trene styrke med som kan pushe deg! Kunne godt gjort det jeg, moro å få folk til å ta i mer enn de tror de kan. : )

Men ellers så vil jo gåturer kunne stramme opp noe, da, spes rumper og legger vil jeg tro. Hvis du tar med endel oppoverbakker ihvertfall. Men for finpussing er jeg enig med ano over at styrke er det beste. Sorry!

Annonse

Hvis man skal trene styrke hjemme må man vel følge et program slavisk for å se resultater? Og tenker vel at jeg må få bort litt av fettet utenpå musklene for å stramme opp, eller er dette helt feil? Føler aldri jeg har blitt strammere av styrketrening...

Med meg har faktisk gåturer og kondisjonstrening (ikke jogging, men gå fort) vært det eneste som hjelper, spesielt rundt mage og lår!

Om det ligger på armene/rygg, kan du bruke gåstaver, evnt bokse i takt mens du går. Og vrikk på rompa og stram :)

Flaut å gå rart, men om du går i mørke eller en plass der du ikke møter andre, funker det fint :) Jeg bruker å ha en lang løs genser/jakke som går nedom rumpa så ingen ser hvor jeg strammer :P

Annonse

Det vil jo ha effekt på forbrenningen, noe som gjør at du mister litt fett og dermed kan virke strammere, men hvis du virkelig vil bli stram må det nok litt mer styrke til, spesielt på "problemområdene". Men hvis du går hurtig, og spesielt i bratte bakker, så vil det jo ha en god effekt på rompa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...