Junifrue Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Jeg har en sovebaby, hun har alltid sovet mye. Hun våkner til mat, er våken en times tid og sovner til neste måltid. Men de siste dagene har hun begynt å tulle med sovingen, selv om hun sover mye, så er det i så mange intervaller. Klarer egentlig ikke helt å holde styr på det, for hun våkner og sovner så enormt mange ganger. Har et par dupper på noen timer, men ellers kan hun sove en halv time, våken et kvarter, sove 10 min, våken en halv time osv... Blir grinete og da er det smokk og koseklut i vogna som gjelder... Hun spiser også lite, bare småspising, spesielt på ettermiddagen... Burde jeg prøve å holde henne våken når det blir så kort tid mellom duppene eller vil jeg da bare få en overtrøtt baby? Det er jo ikke akkurat en sunn måte å sove på, men det er kanskje bare en fase jeg må godta? Hun sover forresten godt om natta, mellom 12 og 7-10 med 2-3 amminger imellom.
Mammahjertet <3 Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Hvor gammel er babyen din? Og er du forresten jevnlig til helsestasjonen og veier osv... Der kan en få gode råd om alt fra soving til mat. Jeg har ringt helsesøster flere ganger, og da spesielt mens snuppa var helt lita. Babyen får mindre behov for søvn til større den blir. Det er nok det som er i ferd med å skje med din også. Kan ikke gi deg så veldig gode og konkrete råd siden babyer er så forskjellige. Mi lille jente har aldri vært glad i å sove, så jeg kan ikke dele erfaringer med deg.
Junifrue Skrevet 11. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2011 Jaggu meg så forsvant litt av innlegget... Hun er snart 12 uker... Det er ikke det at hun sover mindre, men hun våkner, vil opp for så å kanskje sovne igjen etter 15 minutter osv.... Så det blir så veldig uregelmessig og ingen kvalitetssøvn. Joda, var på helsestasjonen for et par uker siden og har tenkt meg en tur opp på onsdag for en liten veiing siden jeg syns hun spiser litt lite, men hun har hatt en slik periode med lite spising før og det var visst helt normalt sa de...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå