Gå til innhold

Samberen min begynner å snakke om at han ikke vil leve lengre hver gang jeg tar opp at jeg ikke vil være sammen med han.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vær sterk og overse/overhør.

Gi han beskjed om at du ikke er ansvarlig for hans liv det er det han som er. Du er derimot ansvarlig for din lykke slik som han er ansvarlig for sin og du ikke vil godta at han ødlegger ditt liv fordi han ikke finner sitt verdt noe her og nå.

Det er fryktelig mange som truer med å ta sitt eget liv om partneren går fra de. Det er svært få som faktisk mener det. det er en trussel for å få viljen sin.

Om det er så ille at du er redd han skal skade deg så kom deg unna.

Og vet at skulle han faktisk ta livet av seg (noe som ikke er så veldig sansylig) så skal du vite at da er det et valg han tar og det er overhode ikke din skyld.

Det er også bedre å ta sjangsen på at han tar selvmord en det er å ta sjangsen på at han skader deg for livet eller værre dreper deg.

Tips: flytt.

Som du framstiller det nå, så høres det ut som om han buker det som blackmailing. Vil han dø, så vil han det uavhengig av om du er der eller ikke. Vil han leve, så vil han det også når det er slutt. Er han avhengig av å ha en person å terrorisere for å ønske å leve, vel, så bør han nok ikke leve. Det er du eller han. Du blir garantert sjuk om du skal bære ham på ryggen gjennom livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...