Gå til innhold

Dere som har foedt foer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spoersmaalet er sikkert stilt mange ganger, men hva boer pakkes i sykehusbagen? Kan noen vaere behjelpelig med ei fin lita liste?

Og naar boer den pakkes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pakket mer eller mindre det meste ca 3-4 uker før termin begge ganger nå. Har 2 uker igjen til termin og la nedi det siste i går, så nå er den helt klar.

Har med

Klær til meg selv:

2 behagelige bukser

2 topper(evt ammetopper)

2 singletter

1 hettejakke og/eller 1 cardigan

2 ammebh'er

sokker

noen gode boxere, denne gang har jeg kjøpt engangstruser i netting(disse får man ofte på sykehuset også)

Slippers/tøfler

Evt morgenkåpe

Toalettsaker(stort sett det man bruker til vanlig):

Shampo/balsam, dusjsåpe, ansiktskrem, deodorant, håndkrem, lipsyl, tannbørste, tannkrem, hårbørste, hårstrikk/bånd(hvis man trenger det), hårspray.

Ammeinnlegg og brystvortekrem.

Noen egne bind, jeg foretrekker Libresse Maxi nattbind.(kunne fint bruke de etter 2 døgn sist)

Klær som babyen kan bruke på sykehuset hvis man ønsker det. Som oftest får man det man trenger til babyen på sykehuset, men om man f eks skal på barselhotell må man som oftest ha med selv.

Hjemreiseklær til babyen

Ellers kan det være lurt å ha med:

Mobil m/lader

Kamea m/lader

Skrivesaker(man kan gjerne huske litt dårlig etter fødsel, så lurt å ha noe å notere ned div på.)

Evt lesestoff

Vannflaske(så slipper man å gå fylle på de små sykehusglassene så ofte.)

Drops eller tyggis(ofte tørr luft på sykehus, så man føler gjerne behov for noe å suge på)

Skrevet

vil tilføye sokker og ullsokker, frøys så innmari på beina sist. og noe å spise på. god morgen, frukt, et blad å lese i kanskje.

Skrevet

Dette var en flott liste! Skal jeg jaggu skrive ned:)

Skrevet

Jeg hadde med en lang morgenkåpe og slippers...veldig kjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...