Gå til innhold

Stor (ute)trampoline til 3-årsdagen. Hvorfor så mange reaksjoner på det?! Irriterende!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor har du det fra at det ikke er bra for leddene? Gutten vår har eget opplegg på trampoline i barnehagen (trening) som er anbefalt av fysioterapeut. Fysioterapeuten sa at han måtte bare være mest mulig på trampolinen for det er kjempegod trening for muskler, ledd og balanse. Gutten min er 3 år.

Ja nettopp mitt poeng! 3 år = trampoline, 4 år = ds?, 5 år = digitalkamera?, 6 år = mobil?

Syns det er altfor tidlig jeg forstår du, men hver sin lyst!

Det behøver da absolutt ikke å være sånn? Vi har kjøpt trampoline til vår datter men hun er på ingen måte bortskjemt. Det at hun får trampoline iår betyr ikke at vi må overgå dette neste år vet du, barn tenke ikke slik. Jeg fikk trampoline da jeg var liten, men mange andre bursdager fikk jeg "bare" pysjamas o.l, andre fikk jeg finere ting som ski, akebrett og trampoline.

Oops! Føler meg litt treffet her :(

Jenta mi fikk trampoline som 3 åring, DS som 4 åring, digital kamera og guitar som 5 åring og PC på rommet "bare fordi". Hadde tenkt å kjøpe mobil til henne når hun begynner på skolen til høsten.

Ser poenget ditt faktisk..Har aldri tenkt på det på den måten før.

Siden hi ikke skriver noe om nett,så ser det ut til at den lille på 3år skal hoppe på stor trampoline uten nett og med en mor som ser etter av og til i vinduet.seriøst ,skal du stå klistret til vinduet hele tiden i flere timer,må vel være lettere å gå uit vel..Skjønner at folk reagerer på det,mn ikke på selve trampolinekjøpet

Annonse

jeg vil bare si at med erfaring så har ikke sikkerthetsnett noe spesielt å gjøre med at det er sikkert å hoppe der, kanskje sikkert fordi de ikke klarer å hoppe ut av trampolina. men det kan skje andre ting og.

vi har sikkerhetsnett og dattera vår brakk beinet sitt på trampolina. det kommer litt an på hvem som hopper sammen også.. tyngde osv..

Det er du som skaffa trampolina og det er ditt ansvar og kva andre synest om det. Ja kva har du med det. INGENTING

Høres ut som alle eiger alles trampoline her inne.

vet om en som tok baklengs salto av trampolinen, det gikk galt og han knakk armen. men han gjorde det ikke igjen. derimot snowboardet og et vindu knakk armen mer senere hehe

trur ikke unger har så stor fare for å slå seg litt eller skade seg litt. de gjør sjeldent det igjen. (nå ser jeg bort i fra alvorlige skader som man skal forhindre. men å ramle av ei trampoline er ikke det verste, vondt ja, men man gjør det ikke så mange ganger)

synes man har blitt veldig overbeskyttende, hvis man ikke skal kan la barn hoppe på trampoline som 3 åring. skal mye sats for å fyke av trampolinen slik mange er redd for

Mine barn har hatt trampoline i mange år, med nett. I gaver etterpå har de fått mobiler, ipods, snowboard, slalomski, fotballsko, fotballspill, osv. I tillegg skal de ha sykler, rollerblades, annet sportsutstyr, årskort til bakker, medlemsskap i klubber, spill, data, laptop'er, osv osv. Lista er uendelig lang. Man har ikke brukt opp alt selv om man kjøper trampoline til en treåring. Når ungene blir større blir utvalget større og utgiftene. anskje bedre å kjøpe snowboard til 10 åringen enn en trampoline....sånn rent kostnadsmessig.

Annonse

trampoline er helt ok det, og en veldig bra balansetrening for ungene.

Men da må man også ha sikkerhetsutstyret i orden, og passe på at det ikke er mer enn to oppå om gangen, og helst samme vektklasse sammen.

sikkerhetsnett på innsiden av fjærene ville jeg også hatt.

Vi har blitt enige her i huset om at det ikke blir noe trampoline her med det første, det tar stor plass, og vi har ikke verdens største hage.

OG, vi orker ikke kranglingen til ungene om hvem som skal få hoppe når.

Vi har venner med trampoline, så da får de prøve seg der, når vi er der.

Men fraråde deg det? nei, det gidder jeg da ikke, trampoline er da ikke farlig om man passer på.

Personen over mente nok ikke at sikkerhetsnett var nødvendig, poenget var nok at selv om en har nett på trampolinen er den forsatt ikke sikker.

Skader kan like lett oppstå med sikkerhetsnett, ofte hopper flere barn samtidig som lett kan føre til at barn skader seg. Trenger nødvendigvis ikke være snakk om nakkeskader, men feks brudd i ankler eller håndledd.

Eldre barn hopper gjerne forlengs og baklengs salto, det skal ikke store bommen til for at d forekommer skader av dette dessverre. Trampolinene en har i hagen er faktisk ikke beregnet for slik hopping, er nok en grunn til at trampolinene i turnhaller er laget som ett nett.

Beinharde regler for hvem,hvor mange og hvordan det skal hoppes, skikkelig sikring og trampolinen er i bruk hele tiden! Ingen hopping uten voksne, max to (like store)barn, ingen salto e. l.. Ingen problem. Skade seg kan de alltid, men like gjerne på sykkel, rollerblades, skateboard eller fotball for den sakens skyld. Uansett hva du driver med må du jo bruke hodet!

Ja, leger får inn skader grunnet trampoline. Men er det sikkerhetsnett på, så er det som regel eldre barn som hopper så høyt og gjør trisk og som derfor får en fart og en tyngde som gjør at nettet ikke gjør annet enn og DEMPE et fall.

Små barn får skader om det IKKE er sikkerhetsnett, eller om den kanten over fjærene ikke er bra nok festet (denne bør byttes ut regelmessig), og de skader som oppstår er bruddskader forde at de faller forkjært..Da igjen som regel i forbindelse med at større barn hopper (for voldsomt) sammen med de...En 3-4 åring hopper ikke mer voldsomt enn at han/hun har kontroll. Men uhell kan skje, min sønn vridde kneet noe inni granskauen da han skled på gulvet i stua..Ikke spesielt glatt, et skikkelig uhell..Han haltet og hadde vondt ganske lenge. Et søskenbarn brakk hånda da hun ramlet ned det siste trinn i trappa. Ingen jeg kjenner har skadet seg på trampoline..Så jeg mener det er forholdsvis trygt...

Jeg tror at går man 15-20 år tilbbake i tid så var det veldig mange som brakk en fot, en arm eller slo ut en tann i løpet av barndommen. Nå kan man snakke med ungdomsskoleelver og oppdage at det er veldig få som har hatt slike skader. Men med trampoliner er det på vei tilbake igjen, og jeg tror det er sundt..Man ser lett hvem som har trampoline hjemme og hvem som ikke..På turn og dansetrening, på friidretten, i svømmehallen,- ikke minst...De barna som har brukt trampoline har en kroppsbeherskelse som er milevis foran barna som IKKE bruker det regelmessig. (unntakt finnes nok, men...)

Og om vi voksne hopper med barna våre litt også, så har vi utrolig godt av det..Moro, slitsomt og sosialt :o)

Hei:) Jeg synes trampoline er en kjempe fin gave, så lenge den brukes riktig. Mange skader seg dessverre, men mange klarer seg fint. Det er jo et fantastisk virkemiddel for å få ungene ut og vekk fra tv`n og styrke de motoriske ferdighetene.

Det eneste du må være ops på er at du som trampoline-eier er ansvarlig for alle som bruker deres trampoline. Hvis andres unger skader seg ved bruk av din trampoline, kan foreldrene kreve erstatning fra deg. Derfor er det viktig at den brukes under oppsyn og med sikkerhetsnett:)

21:00 11.04.2011

jeg sa ikke at jeg ikke anbefalte sikkerhetsnett. vi HAR sikekrhetsnett på vår trampoline, likevel brakk dattera vår beinet sitt,fordi hun landet feil på foten sin..

Vi har hatt trampolinen vår lenge.. Satte den opp i går, og fant ut at dette blir 7. sommeren... Har ikke alltid hatt nettet oppe, men skal lete det fram i år. mini er 2 år, og elsker å hoppe! En annen ting er at det elsker bikkja og... så nettet gjør at han får hoppe der alene uten bikkja..

Når den ble kjøpt, var de eldste 8 og 5 år. Før det hadde vi en litt lavere utgave. ikke de minste, men en mellomstr i to år

Synes trampoline er en flott gave til en treåring jeg :) Men bruk nettet...Da har du en leke som aktiviserer ungen i mange somrer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...