Gå til innhold

Stor (ute)trampoline til 3-årsdagen. Hvorfor så mange reaksjoner på det?! Irriterende!!!

Anbefalte innlegg

Vår sønn skal få det i bursdagsgave.. Irriterende med alle hønemødrene der ute som prøver å fraråde oss dette. Synes det blir for dumt når vi allerede har bestemt oss.. Hadde vært anerledes om vi faktisk hadde spørt hva folk mente!!!

Fortsetter under...

Ja rart det der at så mange fraråder dette,......kan det ha en sammenheng med at det er så mange skader pga bruk av trampoline? luringen.

Folk får jo gjøre som de vil, men jeg skjønner godt at mange fraråder dette ihvertfall.

Det er så mange foreldre som kjøper trampoline til ungen (e) sin(e), men de gidder ikke å følge opp sikkerheten. Orker man ikke det bør man ikke kjøpe trampoline.

Jeg har da vel for svarte ikke sagt at vi ikke har tenkt å følge opp sikkerheten!! Hvor fikk du det fra? Vi ser trampolinen i fra stuevinduet, så da har vi full oversikt!

HI

Så lenge det er sikkerhetsnett på, så er det vel ikke noe problem? Man må jo følge opp sikkerjeten såklart,ift antall barn som hopper osv.

Det regner jeg med dere har og skal HI?

Da er det vel ikke noe å reagere på?

Var forsåvidt inne på tanken vi også, til jenta som blir 3 år i mai. Men vi skal kjøpe hus i sommer, å bestemte oss for å utsette det til flytting er overstått. Er da nok å flytte på allikevek :P

Annonse

Men det er kjempe gøy for de små.Men uten nett hadde jeg ikke turd altså.Men det er en god investering.Noe de bruker lenge,og kan ha stående vår/sommer/høst :)

Vi har trampoline i borettslaget og mini startet å hoppe på den før han ble 2 år. det er selvsagt sikkerhetsnett rundt. Men å se etter en 3 åring gjennom vinduet var da drøyt. De klarer nemlig utmerket å åpne glidlåsen OG de klipsene, samt klatre ned stigen på null komme svisj, så det ville ikke jeg gjort. Men stemmer ja til trampoline :)

Vi har trampoline i borettslaget og mini startet å hoppe på den før han ble 2 år. det er selvsagt sikkerhetsnett rundt. Men å se etter en 3 åring gjennom vinduet var da drøyt. De klarer nemlig utmerket å åpne glidlåsen OG de klipsene, samt klatre ned stigen på null komme svisj, så det ville ikke jeg gjort. Men stemmer ja til trampoline :)

3 åringen din skal være alene på trampolinen, for du har kontroll fra stuevinduet?

Hva med å være ute sammen med 3 åringen din når han er på trampolinen?

Hjelper lite for sikkerheten at du sitter inne...dumme nek.

Annonse

Syns det er en fin bursdagspresang men som de over sier, ha for all del nett rundt eller grav den ned i jorda slik som mange gjør:) MYE mer stress å grave et hull til den da, enn å bare sette på nett

vi 4 søsken overlevde fint trampoline som barn (jeg og broren min var ikke barn da vi fikk den, men søstrene våre var små, yngste regner jeg med 3-4 år) men den gangen fantes det ikke nett, og trampolinen sto bak huset uten oppsyn. vi lever alle 4 enda :)

nett er smart sikkerhet ja, så det bør man ha. og det er ikke værre enn å lære ungen at man skal ikke røske det ned.

kjøp trampoline med god samvittighet :)

(men grav den ned eller sett nett rundt den ellers så får du et h*** med hønemødrene)

Vi har hatt trampoline hele tiden vi og vår som nå er 3 gleder seg stort til at vi skal sette den opp igjen.

Viktig å huske sikkerhetsnett og hvis eventuelt mange barn bruker samtidig - ha noen regler.

Dette er gøy for både store og små!

Vi har kjøpt det i bursdagsgave til vår 5 åring! Har ikke fått noen negative reaksjoner. Kjenner masevis av folk med trampoliner. Alle ansvarlige mennesker. Lar man ungene styre fritt kan det være farlig, ja, men det er det vel ingen fare for med en 3 åring! Mye verre med de som heller setter barna foran TVen med mat til enhver tid. De setter barna i betraktelig høyere risiko.

Ja, og mine tre søsken ble født mens mamma var storrøyker, og lever alle tre. Og dessuten kjørte vi usikra i bil, for det var lov på 70-tallet, og lever alle tre. Og vi fikk vår egen båt og brukte aldri redningsvest, for foreldra våre sjekka ikke etter, og lever alle tre.

Det var god latin på 70- og 80-tallet, men det er likevel lurest å følge de sikkerhetsrådene man får. Min yngste har hoppa siden før toårsdagen og hatt mye moro, men har også slått seg på trampolina. Og mange av de som overlevde 70-tallet har slått ut bl a tenner (som ikke erstattes...) i leketøy/hoppeslott/trampoliner.

Jeg syns ikke det er nok å se på fra stuevinduet. Det kan trenges at du løper ut fortere enn som så!

Tja, jeg skjønner jo hønemødrene litt om du har tenkt å sette opp en trampoline i hagen din uten nett eller å grave den ned - det er vel ikke til å komme bort fra at den da kommer til å bli som et fluepapir for alle barna i nabolaget deres? Du kommer vel ikke til å sitte i stuevinduet og jage bort naboungene 24/7?

Ja, for sikkerhetsnett hjelper mot knekte håndledd, ankler og nakkeskader !

Om man snakker med legevakten er det ikke mange der som anbefaler trampoline ...

De får inn mange skader pga trampoline.

jeg har trampoline til mine 2. er 4 og 3 år i år.. har hoppet siden de var 1 år begge to. =) har ikke vært noe problem. har hatt nett, men det gikk sund under en storm i fjor så nå er vi uten.

det er lurt å ha nett som sikkrer fra innsiden slik at barna ikke har noen mulighet til å falle ned gjennom fjærene. vi hadde trampoline uten nett da jeg var liten og jeg har slått meg på den ja, men da lærte jeg også å være mer forsiktig etterpå. jeg har ingen problemer med å la min 3 åringer være på trampolina alene mens jeg pusler med andre ting ute eller koser meg på verandaen=) hun kan klatre opp og ned som hun vil.

når det gjelder leddene, så kan det være så, men barna blir fort ganske lei og hopper ikke så ofte eller så lenge at jeg tror det er en genuin fare.

Bare nett rundt holder ikke. Pass på hetter, jakkesnorer osv da barnet kan henge seg. Videre kan bruken medføre forstuede ankler, nakke sleng osv, men det er det heller ikke så mange som tenker på.

Det jeg lurer på er hva slike som HI gir barna sine når det blir 7 år, 10 år osv? Barna har jo alt før de begynner i skolen. Tenker holde igjen ungene mine endel år for det må da være gøy å kunne ønske seg noe slikt også når man blir større

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...