tre små knotter Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Er dette navnet helt ute eller? Det var jo ganske populært for en del år tilbake, hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å finne et guttenavn..
Suebird Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Vil absolutt kalle det oppbrukt ja... desverre. Er et ok navn, men dog mistet sin glans gjennom å være i vinden over lang tid. Trenger endel år på seg før det er rede til å trekkes frem igjen vil jeg si ) Helt enig med deg - guttenavn er vanskelig ;o) Hva med: Martinius Theodor August Kornelius Selmer Hector Viktor Vilhelm Samuel
tre små knotter Skrevet 11. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2011 Tja.. takk for forslag, men det var igrunn ingen favoritter der. Har heldigvis en del uker igjen før poden kommer:)
Vipsenmamma Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Jeg synes også Kristoffer er oppbrukt. Mine forslag: Jørgen Anders Sverre Vebjørn Karsten Sivert Syver Vemund Amund Sigurd Jens Fridtjof Kjartan Hjalmar Torkil Sven Severin Klemet litt forskjellig...
Februarbaby2016<3 Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Jeg syns det er kjempefint! For meg er det et klassisk navn på lik linje med Kristian og Aleksander, for eksempel. Det er også veldig internasjonalt. Ville skrevet det med Ch- tror jeg. Hvis det er helt ute betyr det jo bare at det ikke blir så mange som heter det samme
Gjest Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Kristoffer er et navn jeg synes veldig godt om. Det er behagelig å bruke og det klinger godt. Men det MÅ skrives med K! Ch ser bare jålete ut.
sommertiara Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Veldig 80-90-tallsnavn som JEG ikke er helt klar for igjen, men om du er det er det jo bare å kjøre på. Aldri vært noe glad i det, muligens fordi jeg kun assosierer det med bøller fra barneskolen.
tre små knotter Skrevet 12. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2011 Jo, men jeg tviler sånn enda. Oldefaren til gutten hadde Kristoffer som mellomnavn, men det ble ikke brukt. Kanskje derfor jeg liker det sånn litt . Egentlig passer det ikke så godt med broren sitt navn heller. Men som sakt "lengre oppe" har vi fortsatt tid. Kanskje det er meningen at vi skal treffe den lille før vi bestemmer oss for navn. Andre alternativ jeg tenker på er Sigurd, Olav og Eirik. Ellers takk for gode forslag jenter. Kjartan er også fint, men da vi er innflyttere til Bergen, kan det fort bli "Sjartan" og det er ikke bra...
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 KRISTOFFER er et flott og gammelt navn! Absolutt allsidig, uansett hvordan du skriver det, helt uenig med kakao at ch en blir jålete. Og snakker av erfaring da vi har en Christoffer, som er oppkalt etter to av oldeforeldrene sine. C en oppkallte vi etter far i huset:) Så vi synest absolutt det er en fin kombinasjon:) Liker også de to siste forslagene dine godt, Sigurd og Olav, begge gamle og kule navn! Ikke fan av Eirik, det er et navn jeg hører igjen over alt og kjenner langt flere Eiriker enn Kristoffere, Sigurder, og Olaver. Lykke til:)
LilleBitteliten Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Kristoffer er et bra navn, men jeg har liksom ikke noe forhold til det. Liker det ikke spesielt godt. Men et skikkelig navn, det er det! Liker godt dine 3 andre forslag: Sigurd, Olav og Eirik. Olav er best her Vakkert, gammelt og stødig navn! Kjartan er rett og slett veldig lite pent synes jeg. Nestne på grensen til komisk. Tenker på en komedie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå