Gå til innhold

Overmadrass. Kan den vaskes i vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha vasket overmadrassen min, men kan man vaske hele overmadrassen (altså med skummadrassen inni) eller er det bare trekket som kan vaskes?

Hvordan har dere gjort det når dere har vasket overmadrasser? Den er ca 4 cm i tykkelse.

Fortsetter under...

Skrevet

Det står på "vaskelappen" at skummadrassen taes ut og strekket kjemisk renses (tørr renses) Betyr dette at jeg ikke kan kan vaske trekket i vaskemaskinen en gang?

Skrevet

Jeg tar av trekket og vasker det i maskinen. Kan vaskes på 60 grader det da :)

Skrevet

Om det står trekket må renses må den nok det.

Vi har overmadrass med trekk som kan vaskes i maskinen.

Skrevet

Trekket kan vaskes på ull/skånevask på 30grader med milo eller sensitive vaskemiddel om det står kjemisk rens,jeg gjør det med sofatrekket her og det går kjempefint..

Selve skummadrassen har jeg tidligere vasket i dusjen,da uten såpe,liksom bare skyllet ut av den etter at stakkars pus hadde blitt stengt inne på soverommet og tisset i senga.. :/

Madrassen ble helt fin den,men krever jo et helt tørkestativ alene.. :P

Lykke til med vasking!! :)

Skrevet

I teorien tåler den ikke ikke vask, men det går sikkert bra, men bruk lav tempratur og ikke sentifuger den kjempemye. MEN, er det plass i vaskemaskinen??

Har Jysk overmadrass, som det NESTEN går an å dele i to...Hadde det gått an, kunne jeg vasket den i to omganger og fått den skikkelig ren.. Skumgummimadrassen vasker jeg i badekaret, og det må jeg med trekket også... MEN, heldigvis klarer jeg å presse det inn i maskinen og sentrifugere det!!

Hadde Ekornes overmadrass før, og den kunne deles i to og vaskes i maskinen.. på 60 grader, og det tror jeg egentelig Jysk kan også, men får ikke plass.. Ønsker meg STOR industrivaskemaskin!!

Annonse

Skrevet

Min maskin har 7kg kapasitet og overmadrassen er 180*200 og går fint i min maskin.. Men som sagt IKKE skumgummien!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...