snuppene 09 og 11 Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 må man alltid ha epidural da? regner med at ungen i magen snur seg, og at det ikke blir setefødsel. er kun i uke 33, så snur seg nok, men om ikke har jeg lyst på en så naturlig fødsel som mulig. kan jo være jeg ønsker epidural uannsett, men lurer på om man må ha??
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 man må ikke, det er din kropp og din fødsel, men de anbefaler det sterkt da..ihvertfall det jeg har blitt fortalt da jeg har ringt x antall ganger til sykehuset å spurt..er i uke 38 nå og min sitter så her blir det nok setefødsel ja.. men jeg vil ikke ha epidural om jeg ikke må...hehe.. men må vel og vil sikkert ha når jeg kommer inn på sykehuset med veer:)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Jeg tror grunnen til at de ønsker å sette epidural uansett er i tilfelle det skulle bli komplikasjoner eller keisersnitt, da kan de bare kjøre på med det å få babyen ut raskt. Ellers er vel alternativet narkose om noe skulle oppstå. Også er gjerne åpningsfasen ved setefødsler lengre, og da er det sikkert fint med epidural. Jeg har hatt en lang fødsel (ikke sete) uten epidural, men det hadde nok vært vanskelig å takke nei til det om jeg hadde blitt tilbudt det underveis i fødselen;) men alle er forskjellige. Det er nok best å komme inn med et åpent sinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå