Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #1 Del Skrevet 11. april 2011 Så hva gjør jeg?? Kort om situasjonen: Arbeider i helsevesenet, ikke av de tyngste jobbene. Stressende hverdag og mye repeterende gjøremål (vridninger, tastatur osv). Fra sommerferien i fjor kjente jeg smerter i nakke og skulder. Ble bare værre og værre. Måtte kaste inn håndkleet to uker før jul, da alt hadde låst seg. Begynte å jobbe igjen i mellomjula, da jeg følte at ting hadde løsnet litt der bak... varte i tre uker... så ny sykemelding. Har nå vært sykemeldt siden. Går til behandling 3-4 ganger i uka, samt tar smertestillende for å klare behandlingene. Hadde lyst til å begynne i jobb igjen fra april, men ble frarådet det både fra behandlere og lege. Nå er jeg såååå klar for å begynne i jobb igjen, å har sagt at fra mai SKAL jeg. Både lege og behandlere sier at det kommer til å gå for en periode, men så blir det værre igjen. Dette er noe som tydeligvis tar lang tid. Forkalkning i leddet mellom skulder og nakke, stiv nakke og ryggen er som et "knekkebrød" pga. betennelser. Mine behandlere mener at det er arbeidssituasjonen/oppgavene som har gjort det til at det har blitt så ille.... Men hva kan jeg gjøre?? Jeg har kun utdannelse (vgs) innen det jeg arbeider som, har aldri arbeidet som noe annet å har vært på denne arbeidsplassen i 13 år. Jeg er ikke interessert i å gå sykemeldt når jeg vet at jeg kan klare å gjøre noe... men ikke på den arbeidsplassen. Det er ikke mulighet til tilrettelegging der, noe som ble prøvd de tre ukene jeg var i arbeid. Heller ikke avlastning med arbeidsoppgavene da det er kun 5 ansatte der. I tillegg til mine skulder og nakkeplager har jeg migrene, å dette blir jo selvfølgelig værre når jeg har det som nå... går greit når jeg er hjemme, kan legge meg litt når det blir for ille... ta litt husarbeid nå og da... men når en er på jobb, så er en på jobb! Håper noen har noen gode råd til meg...?? Noen har sagt at jeg burde ta kontakt med NAV, men har jo gått sykemeldt i "kun" tre måneder... regner med at jeg er ikke den første de kommer til å prioritere... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128284-sykemeldt-%C3%B8nsker-meg-virkelig-tilbake-i-jobben-men-vet-det-ikke-g%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #2 Del Skrevet 11. april 2011 dytter litt jeg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128284-sykemeldt-%C3%B8nsker-meg-virkelig-tilbake-i-jobben-men-vet-det-ikke-g%C3%A5r/#findComment-143128349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #3 Del Skrevet 11. april 2011 Jobber du på legekontor? Hvis bedriften er en IA bedrift er de pålagt å finne alternative arb.oppgaver til deg. Poenget er vel å holde kontakt med arb.livet, komme seg opp og i beveglese. finnes vel egentlig ingen jobber som ikke krever at en kan røre på seg.. Etter 6 mnd begynner vel ballen og rulle med nav, arb.giver og lege. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128284-sykemeldt-%C3%B8nsker-meg-virkelig-tilbake-i-jobben-men-vet-det-ikke-g%C3%A5r/#findComment-143128471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #4 Del Skrevet 11. april 2011 Mitt aller beste råd er å begynne å trene! Tren deg skikkelig varm, tøy skikkelig ut flere ganger i uka. Snakk også med arbeidsgiver om muligheten for å ta deg noen små pauser i arbeidstiden for å røre litt på deg. Ev om du klarer dette selv ved at du går oftere for å hente utskrifter og strekker litt på deg da. Du kan også be om å få en arbeidsplassvurdering. En ergoterapeut som hjelper til å finne ut om det er noen enkle grep som kan gjøres på din arbeidsplass. (plassering av ting, høyde på pult, hvilke mus du har, stol, din sittestilling osv osv) Og så må du få inn vanen med å se opp og strekke deg litt innimellom. Nakke/muskelsmerter som ikke skyldes skade er det som regel ikke noe problem å få fikset opp som beskrevet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128284-sykemeldt-%C3%B8nsker-meg-virkelig-tilbake-i-jobben-men-vet-det-ikke-g%C3%A5r/#findComment-143128558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #5 Del Skrevet 11. april 2011 Takk for tilbakemeldinger! Ja, arbeider på legekontor - å nei, vi er ikke en IA-bedrift. Dette er et privat legekontor. Jeg trener med fysioterapeut 2-3 ganger i uka, så jeg får kjørt meg skikkelig der. I tillegg er jeg til manuellterapeut en gang i uka. Tidligere gikk jeg hver andre uke, men pga. lite framgang måtte jeg øke. Når jeg var tilbake i jobb de tre ukene fra jul, så var jeg aktivt sykemeldt. Men pga. lite ansatte og stor arbeidsmengde, var jeg fulle dager. Det er ingen mulighet til å få tilrettelagt arbeidsdagen min etter mine behov. Er jeg der, så er jeg der! Skjønner? Arbeidsstillingene er veldig ugunstig, har vært folk inne å kartlagt dette tidligere - da flere sliter med diverse. Men dette er et økonomisk spørsmål for arb.giver, å jeg kan vel ikke tvinge de til å kjøpe heve-senke pulter, nye stoler osv? Jeg er fullstendig klar over at i alle yrker må en røre på seg, å det er ingenting jeg heller vil enn å komme meg tilbake i arbeid så snart som mulig. Men både lege, manuellterapeut og fysioterapeut fraråder med det, da de mener det kun blir for en kort periode igjen, så er det på`n igjen fra begynnelsen.... Jeg er ikke den som syter og klager over vondter... har aldri gått sykemeldt tidligere, har gått tiden ut til permisjon ved begge svangerskapene, så fravær har jeg svært lite av. Kun enkelte dager med syke barn eller når migrenen har vært som værst.... Synes situasjonen er ganske så frustrerende...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128284-sykemeldt-%C3%B8nsker-meg-virkelig-tilbake-i-jobben-men-vet-det-ikke-g%C3%A5r/#findComment-143128607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #6 Del Skrevet 11. april 2011 Du kan søke Nav om yrkesrettet attføring. Du behøver ikke å gå sykemeldt en viss periode for å få det. Jeg gikk rett fra fødselspermisjon til attføring mye pga liknende plager som deg. Legen min sendte meg på forskjellige undersøkelser. Snakk med legen din om denne kan hjelpe deg, dersom det er noe du ønsker. Nav brukte 4 uker på å behandle søknaden min den gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128284-sykemeldt-%C3%B8nsker-meg-virkelig-tilbake-i-jobben-men-vet-det-ikke-g%C3%A5r/#findComment-143128806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #7 Del Skrevet 11. april 2011 hm... høres litt ut som meg... har du prøvd behandling hos osteopat?? mULIG MIGRENA DI KOMMER I FRA NAKKEN! Ville nok også kanskje prøvd en gradert sykemelding en stund... siden du bare har vært sykemeldt i 3 mndr.. så gjør det jo ikke noe om du for eksempel prøver deg på å jobbe 40% en liten stund... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128284-sykemeldt-%C3%B8nsker-meg-virkelig-tilbake-i-jobben-men-vet-det-ikke-g%C3%A5r/#findComment-143128879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå