Gå til innhold

Hva er de første tegnene på Adhd hos små barn?

Anbefalte innlegg

Barnet mitt på 1,5 år blir veldig fort trøtt og trenger mye søvn. Sikkert 15 timer i døgnet.

Er mye sint og har lav frustrasjonsterskel. Gråter mye.

Og kan lage episoder i vognen som kan få erfarne mødre til å himle med øynene.

Fortsetter under...

Slik er min lille også. Blir kjempesint og frustrert over småting og er en utfordring. Han er snart to og har var kjempeaktiv fra han var knøttliten. Vært inne på tanken om ADHD selv, men har fortsatt troa på at det kan bedre seg. Trur det er viktigere å ha fokus på hvordan man skal takle ungen og hvilke prinsipper og rutiner man skal ha i bunnen og ikke fokusere så mye på hvorfor barnet er som det er.

Jeg har lært og forstått både av leger,psykolog og andre at det er umulig å si når barnet er liten..

Barn har forsjellig personlighet, og om ett barn er ofte sint,frustrert osv så betyr det IKKE at barnet kan ha ADHD..

Mange barn, spesielt jenter som har ADHD kan også være veldig rolige...

Har selv ett barn som blir 5år snart, har ofte tenkt at h.n kan ha ADHD da h.n er veldig ukonsentrert og har svært liten tolmodighet, er også mye ADHD i familien så vi får nå se hva som skjer når h.n blir eldre..har planer om å utrede barnet hvis det ikke skjer noe endring til skolestart....

Følg med på dette, men alt for tidlig å sette diagnose. Snakk med barnehage om at de skal være obs. Ellers er jo et sunt kosthold bra uansett SPESIELT på barn med adhd. og omega3.

Tror det er vanskelig å sette diagnose særlig før 3årsalderen, men så lenge du er oppmerksom på at det kan være noe vil du jo fort finne ut av det senere

Hi

Takk for svar. Har ingen planer om å sette en merkelapp på barnet men vil gjerne orientere meg litt.

Det er mye ADHD på farssiden.

Mamma sin venninne har en sønn med ADHD og hun sa han satt veldig urolig i vogn i forhod til andre barn.

Skal bli litt flinkere med omega 3.

Annonse

13.49: Du sa det kjempegodt!

Veldig viktig å være desto enda tydeligere ved grensesetting osv dersom barnet ditt har en veldig krevende personlighet.

ADHD eller ei.. uansett så skal barnet ha strenge og klare grenser og rutiner.

Jeg har adhd. Mamma sier hun tydelig kan se at min 3 måneder gamle sønn ikke har fått det. Han har nemlig en indre ro som hun sier jeg aldri hadde. Jeg hadde flakkende blikk og alltid noe i bevegelse, sier hun.

Beklager, sant at det er mer mot skolestart barn får diagnose, men søstra mi fikk etter hun ble 3 år. De fleste får faktisk ikke diagnose før langt ut i skolealder.. Poenget var hvertfall at det er alt for tidlig å stille diagnose :)

Jeg har ADHD, og de tidligste tegnene var at fra jeg var 4 mnd. sov jeg bare om natta. Jeg hatet klær, for jeg var overfølsom ovenfor feilene eller hvor ekle de kjentes ut. Slik er jeg enda.

Jeg satt aldri i ro, for det klødde hele tiden. Men var ikke spinnende vill-

Jeg hørte alle andre samtaler enn den jeg faktisk skulle følge med på.

Veldig spontan unge.

Forsvant inni meg selv, ofte.

Jeg var veldig smart, så greide alt av skolearb. til jeg var 12 år. Da det begynte å bli vanskelig, greide jeg ingenting. Meeeen lærerne mente jo bare på at jeg var en underyter, så fikk ikke diagnosen før jeg var 17, og hadde en kollaps på skolen. 4 år etter, blir jeg fysisk syk når jeg er i nærheten av skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...