Gå til innhold

Er dette en dårlig sluttattest?

Anbefalte innlegg

Etter 2,5 år har jeg endelig fått sluttattesten min etter mye purring!

Det eneste som sto det var hvor lenge jeg jobbet der, hva arbeidsoppgavene mine var og at jeg sluttet av egen vilje.

Der var overhode ingen vurdering av min arbeidsinnsats el.

Tidligere arbeidsforhold har jeg fått særdeles gode sluttattester, og jeg vet at jeg har gjort en god jobb (!!!), men vet også at de ikke var fornøyde med at jeg ville slutte.

Lurer på om jeg burde la være å levere denne attetsen om den gir feil inntrykk? Har god attest fra siste arbeidsplass.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143128134-er-dette-en-d%C3%A5rlig-sluttattest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en helt vanlig attest og de trenger ikke skrive noe mer enn det (selv om de fleste gjør det).

Jeg vil tro at de har skrevet så kort fordi det er så lenge siden og at de ikke gidder å legge ned mer arbeid i attesten din.

Har fått sluttattester som beskriver litt mer om innsatsen min o.l. Synes det er på sin plass at de kan "anbefale" deg på papiret, dersom de er fornøyde med deg.

I min forrige jobb fikk jeg en slik sluttattest som du beskriver. Den jobben sa jeg opp selv, grunnet en konflikt med en kollega.

Annonse

Noen arbeidsplasser skriver bare slike attester, f.eks fikk jeg en slik etter å ha jobbet i kommunen - og det var ikke fordi de var misfornøyde med meg.

Det som står på en attest av vurderinger vedr deg er uansett ikke verdt spesielt mye for fremtidig arbeidsgiver, referansesjekken har mye større betydning og vil gi langt mer informasjon om deg.

Takk for mange svar :)

Tror jeg kan slappe litt bedre av. Men syns det er trist at de ikke vil legge mer i den når jeg gav ALT jeg hadde i den jobben, og hjalp de på bena igjen. Jobbet mye overtid, ekstravakter og tok på meg flere arbeidsoppgaver enn jobben gikk ut på..

hmmm..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...