Gå til innhold

Nå skal jeg sjekke hvor ærlige dere er :-)

Anbefalte innlegg

Jeg er nok litt for ærlig har jeg funnet ut idag!

Har kjøpt diverse ting på barnashus idag å dette er summene jeg handla for: 499*2 + 279 + 999= 2276

Men når dama i kassa slo det inn så hadde hun tydeligvis glemt tingen til 999 kr, for hun sa til meg "da blir det 1277 kr" Ærlig som jeg er, så sa jeg ifra om at det kan ikke stemme, å da hadde hun glemt å slå inn denne tingen til 999 kr. Så da kunne barnas hus gått glipp av 999 kr idag hvis jeg ikke hadde vært så ærlig!

Hva hadde dere gjort??

Svar helt ærlig nå!

Fortsetter under...

Jeg hadde nok også sagt ifra. Gidder ikke gjøre meg til kjeltring for en tusenlapp. Også er det faktisk ganske vanlig at feil i kassa må dekkes av de ansatte, og det ville jeg synes var urimelig mot en lavtlønnet kassadame.

Jeg hadde aldri merket det.. Regner aldri sammen hvor mye jeg skal betale, bare tar det jeg skal ha (sjekker sjelden pris). Så når damen i kassen hadde slått inn, og sagt at det var klart for betaling hadde jeg dratt kortet uten å tenke meg om.

Annonse

Jeg hadde sagt fra. Er nesten for ærlig, jeg klarer aldri å lyve. Hvis folk spør meg om den nye buksa deres er fin, og jeg synes den er gyselig, så KLARER jeg ikke lyve.... (Sier at det ikke er helt min stil, sier ikke at den er stygg altså).

Jeg hadde ikke sagt fra, nei. Gjelder 3 butikker jeg ikke ville sagt noe. Hvorfor? Det er butikker jeg oppdaget hjemme at de slo inn feil pris, men jeg så ikke på kasselapp før. Barnas hus kjøpte jeg sikkerhetslås til skapet, 8 stykker á 79 kroner hver. Stå i hvert fall på klistrelappen på varen på 6, de andre stå 89. Vet ikke hvorfor jeg ikke så etter, i hvert fall sjekket jeg hjemme og da var alle 8 på 89. Skrev en epost til Barnas hus og klagde, men kom ingen vei.

Nei, hadde jeg noen gang igjen satt foten i Barnas hus hadde jeg ikke sagt fra.

Annonse

Jeg hadde også sagt i fra når det gjelder et såpass høyt beløp. Det er litt annerledes når du komme ut fra en dagligvarebutikk og oppdager at kassadama har glemt å slå inn tyggegummi pakken eks. DA hadde jeg ikke gidda å sagt noe.

Dessuten ville jeg jo hatt kvitteringen på noe til 999kr :)

Jeg er så dårlig til å regne og så distre at jeg neppe hadde merket det før jeg evnt kom hjem, om noen gang.. Hva jeg hadde gjort da er jeg litt usikker på..

Ellers er jeg verdens ærligste og leverer alltid pengebøker/mobiltelefoner o.l jeg finner på nærmeste politistasjon..(uten å forsyne meg av noe av innholdet,ja;-)

Nå er jeg distrè og et surrehode, så ikke sikkert jeg hadde tenkt over det der og da. Men hvis jeg hadde bitt meg merke så hadde jeg stilt spørsmål, tross alt veldig kjipt å feks bli sjekka av vektere og ha et plagg til så mye uten å kunne vise til kvittering for varen,....kan fort bli dyrere enn 999kr det...

Hadde jeg vært virkelig skamblakk hadde jeg nok ikke sagt noe, og heller satt opp en forfjamset mine og spilt blond om det hadde blitt oppdaget på vei ut .. Men det avhenger også litt av hvilken butikk det er, og ikke minst servicen. Hadde det vært en butikk hvor personalet var direkte motbydelig og spydige hadde jeg neppe sagt noe uansett, og tenkt "karma right back at ya". Hadde det derimot vært en butikk hvor de ansatte var høflige og ordentlige og jeg følte meg godt ivaretatt som kunde hadde jeg sagt fra, selv om jeg hadde vært skikkelig blakk.

.. Forutsatt at jeg hadde merket det, da. Jeg har tendens til å være litt kunstnerfjern iblant, og de dagene jeg er som verst vimsete hadde jeg garantert ikke leet på et øyelokk om kassadama hadde sagt "det blir femtentusensyvhundreogåttitre". Har faktisk opplevd det en gang :P mannen bak kassa skulle leke morsom en gang jeg kjøpte en tyggis på en kiosk. "Hei, jeg skal bare ha denne jeg." "Supert, det blir totusenetthundreogtolv." "Åkei *fortrekker ikke en mine, legger tolv kroner på disken, tar tyggisen og går*." Det stod jo tolv kroner på kassadisplayet, og jeg hørte overhodet ikke etter da han sa prisen. Venninna mi lo så hun gråt, jeg skjønte ingenting, og mannen bak kassa så litt skuffet ut.

Aner ikke om jeg ville sagt noe. Har opplevd dette noen ganger, og det er munnen som bestemmer der. Husker jeg stod i en klesbutikk og hadde plukket meg noen varer til 70% samt en bukse til fullpris. Jeg husker jeg regnet ut hvor mye alt ville komme til å koste, men da jeg kom fram til kassa så ble beløpet mye mindre. Tenkte at salgsvarene antakelig var rimeligere enn jeg hadde trodd, men da jeg kom utenfor butikken og sjekket kvitteringen, så jeg at buksa ikke var slått inn. Uten å ressonere gikk jeg videre, men turde ikke nærme meg butikken på et helt år. Så det beste er nok å si fra, spesielt et så stort beløp! Mulig at de kan komme til å ringe deg opp i etterkant.

Jeg hadde sagt i fra. Hadde tilogmed reist tilbake og betalt om jeg hadde merket det senere (Velvel, kommer an på om det var lang reisetid).

Sier alltid i fra om det er få kroner det er snakk om. Ellers får jeg dårlig samvitiighet ;)

Kommer litt an på. Har opplevd at jeg betalte varene i kassa, og så glemte de å ta av sikkerhetslås, dvs det ga pipelyd ved utgang. Var en annen ansatt som tok seg av låsene, sjekket da selvfølgelig kvitteringen. Så da ville jeg stått som tyv fordi ansatt glemte å slå inn varen. Gal pris hadde jeg ikke sagt noe, men ikke når en hel vare er utelatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...