mariabee Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Jenta vår er flaskebarn og har plutselig begynt med to nattmåltider. Vi legger henne kl 19, og våkner presis til mat 00.40 og 05. Vi har ikke begynt med grøt enda pga litt mageproblemer, men det har heldigvis begynt å komme i orden. Fra hun var 2.5mnd sov hun natten gjennom fra 21-22 til 06-07. Men det var det plutselig slutt på.. Kanksje på tide med grøt nå da... Hvordan er deres små?
mlkg Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 De to første barna mine ville også ha mer mat på natten i den alderen. På dagtid var de for opptatt med andre ting til å spise nok tror jeg :-)
*Lissi* Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Her har det vert forskjellig. Fra to måltider til tre den siste mnd. I natt var hun kun våken 1 gang. Er 4 mnd. og 1 uke.
mariabee Skrevet 11. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2011 Har du begynt med noe grøt? vurderer å starte opp snart, samtidig så er hun veldig fornøyd og det er ikke noe problem å gi mat på natten. På dagtid er hun veldig opptatt av alt rundt for tiden. Lurte på å introdusere grøt/velling til frokost en dag, også til kvelden. Er litt redd for forstoppelese her igjen.
*Lissi* Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Hun fikk smake et par skjeer for noen dager siden, men var ikkje noen umiddelbar suksess:-) Tenkte jeg skulle vente noen uker. Har mye melk, så er ikke noen hast tenker jeg. Får se hvordan nattesøvnen er fremover...
mariabee Skrevet 11. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2011 Tenkte å vente til vi har vært på 5mnd kontrollen og høre på HS da. Siden hun har hatt problemer med magen. Har lyst at den skal bli stabil først. Nå fungerer heldigvis malten vi gir, så det er godt
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Sikker på at hun er sulten? Jenta mi er 5 mnd nå og holdt på som din en stund. Men vi flyttet henne på eget rom, det hjalp litt. Jeg har også oppdaget at hun sutrer i søvne i blant, og da har jo jeg vekket henne med å ta henne opp.. Men nå hører jeg henne ikke når hun sutrer med mindre jeg er våken, og hun sover fra 18.30 - 6.30. Hører henne selvsagt om det er noe spesielt for vi sover vegg i vegg. Men hos oss var det bare drømming eller noe sånt som var årsak til sutringa, og ikke sult. Tok litt tid før jeg oppdaget det, men jeg er gla jeg fant det ut for det holdt på å bikke for meg! Jeg tenker at dersom babyen din våkner til samme tid hver natt kan det være at det er da den er i de lette søvnfasene, og dermed ikke sover tungt. Søvnmønsteret er jo nogenlunde likt hver natt dersom de legger seg til samme tid. Har du prøvd å vente litt før du tar opp og gir mat? Hvis ikke kan det jo hende at babyen sovner igjen Ikke noe moro å høre på for en mor, men dersom man vet at det er i søvne og at barnet ikke plages med noe venner man seg til det etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå