Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 har ikke noe her å gjøre egentli dette innlegget, men håper på svar likevel, om noen kanskje vet, eller vet hvor jeg kan finne det? vi holder på å bygge hus, eller kjper et nybygg da, å på tegningene er det 3 soverom. men nå står det ferdig og vi skal flytte inn snart har jeg begynt å lure på om det ene soverommet er godkjendt? det er dør, og vindu fra tak til gulv i enden, veldig stort vindu, men det kan ikke åpnes, er det da lovlig? er jo vindu, men ikke rømningsvei, dette er i 3.etasje..
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Slo det opp nå. Det er krav om 2 alternative rømingsveier pr "boenhet", I tillegg skal det på nybygg være mulig å rømme gjennom vindu for alle soverom... http://www.slbv.no/brannvernraad/romningsvei_i_boenheter.htm Dersom vindu skal benyttes som rømningsvei skal det være maks 5 meter over bakken, evt opp til 7,5m med stige. Jeg er over middels opptatt av brannsikkerhet (opplevde en dramatisk husbrann når jeg var 4 år gammel og har fått dette inn med morsmelka) Derfor har vi soverom i 1. etasje, og jeg har for vane å vise rømningsveiene fra 2. etasje for våre stakkars gjester som benytter gjesterommet der... Sørg for at de gjør dette ordentlig, det er kjempeviktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå