Gå til innhold

Sliter sånn med å akseptere min mann sin fortid..

Anbefalte innlegg

At det av og til overskygger alt og jeg drar med selv ned i en negativ spiral og får meg til å lure på om det var klokt å gifte seg med og få barn med han.

Han var kleptoman i tenårene og hadde lite respekt for foreldrene.

Han festet mye og det ble mye sprell og roting med damer.

Fikk og kan ennå få et veldig oppmerksomhetsbehov når han drikker.

Shower og tar mye plass i et rom.

Han sluttet å stjele når han var 20.

Men har ennå et litt lettbeint forhold til autoriteter.

Han er egen sjef og er veldig dyktig på å lovverk og ikke bli tatt.

Men også til å sno seg litt i lovverket.

En mann som kjører 20 km over mellom fotoboksene.

Nå har han roet seg veldig ned og folk skryter av han.

Men ennå har han en voldsom energi og kan føle seg innesperret i eget hus.

Og ennå kan jeg høre han har gjort litt sprø ting om han drar på guttetur. Folk ler og humrer over hvor modig og gal han var.

Men jeg synes ikke det er kjekt.

Noen andre som har giftet seg ved menn med fortid som villstyringer?

Fortsetter under...

Nå har jeg aldri vært kleptoman, men her kan vi vel omtrent snu det på hodet siden jeg var villstyringen. ;-)

Dere må ta oss som vi er, det er ikke mulig å forandre noen totalt. Nå er jeg trofast, ansvarsfull og ærlig, men jeg kan fortsatt ta en fest, bli bedugget, danse og le. Jeg liker å kjøre fort med båt, jeg digger adrenalinrush.

Annonse

Takker for svar.

Vet jo så inderlig godt at han ikke lenger er kleptoman eller helt gal.

Men han kan ennå ha perioder der jeg tenker hjelp!

Han kan få noen kjemperare ideer som vanlige folk ikke får.

Og lider ofte av en veldig storhetsfølelse.

Akkurat som jeg nevnte at han er hevet over autoriteter så føler jeg av og til han vil være hevet over folk flest.

Dette synes jeg er litt vanskelig.

Han kan eksempelvis foreslå at vi flytter til et hus på 1000 kvadrat.

Og i stede for å begynne med motorbåt så vil han starte på millionbåter i høyeste sjikt.

Er sliten av å si nei, være fornuftig og voksen.

Vi har allerde alt for mye lån.

HI

ja, jeg er sammen med en tidligere "villstyring"; et barnevernsbarn, og det man tidligere kalte problembarn. Han lever selvfølgelig ikke et slikt liv lenger, men innimellom kan han bære preg av sin oppvekst. Det er ikke enkelt å leve med, men stort sett veier all den fine tiden vi har sammen opp for dette. For ikke å snakke om at han er en fantastisk far:)

Jeg vet at han ikke har bearbeidet alt som har skjedd i hans barndom (for å si det sånn så har hans foreldre en stor del av skylden for hans ekstreme utagering i barne -og ungdomstiden), og jeg skulle veldig gjerne ønske at han ville ta tak i dette slik at han kunne lagt alt bak seg, vokse som menneske og få et bedre liv. Det ville jeg hatt godt av også. Dessverre vil han ikke det, han har gjort et par forsøk, men avbrutt behandling. Jeg føler ikke jeg kan presse på noe mer, og har nå akseptert situasjonen slik den er. Hans bakgrunn har uansett ikke så mye å si i vår hverdag, men innimellom kommer det som sagt frem... Likevel er hans bakgrunn ingen unnskyldning, heller en forklaring. Det er ikke alltid like lett, men jeg har selv valgt det, jeg synes det er verdt det. Man velger ikke hvem man elsker heller.

Annonse

For de første er kleptomani en diagnose, og ikke noe du kaller tenåringer som stjeler i en periode i livet sitt.

For det andre må du har levd et bra beskytta liv om du synes mannen din har en fortid som er vanskelig å akseptere.

Jeg vet om flere som har fortid som tunge narkomane, kriminelle mennesker som virkelig har stelt det til for både seg og sine. I dag lever de vanlige A4-liv, med et stabilt og trygt hjem. Og dette er snakk om mennesker som holdt på langt opp i tyveårene, inn og ut av barnehjem, fengsel you name it. Tenker de er bra takknemlige for at noen faktisk orket å satse på dem. Og at denne ikke var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...