Gå til innhold

Venter barn nr 3, vurderer ulike soveløsninger; storesøstrene på samme rom eller baby hos oss?

Anbefalte innlegg

Vi har altså 3 soverom, men barnerommene er SMÅ. Dvs så små at de kun kan regnes som disponible rom. Nå har jentene vært sitt, og det fungerer greit. Om vi skal bytte kommer de til å få vårt rom med ok str, om vi får presset sengen vår inn på et av knøtterommene da.

De nærmer seg 2 og 4 år. Hun på snart 4 sover godt og hele natten, men minstejenta våkner fortsatt noen ganger hver natt, ugh. Så det jeg er litt redd for er om hun kommer til å vekke/forstyrre storesøster om de deler rom. Det er vel en overgangsperiode, hvor de etterhvert blir vant med hverandre?

Samtidig har jeg lyst til å ha et eget rom til babyen fra ca 3 mndrs alder fordi vår erfaring er at de -og jeg- sover bedre når de ikke lukter og ser mamma/pappa. Er veldig lett å komme inn i dårlige rutiner med å ta de opp i voksensenga, og da blir de fort godt vant og vanskelig å endre rutinene.

Hmm, ikke helt lett, trangt blir det uansett, men har ikke mulighet til å flytte akkurat nå.

Fortsetter under...

Har tre med noe som kan se ut som ca samme alderforskjell som dine. Liker heller ikke ha barna inne på vårt rom da det ødelegger søvnen for både mor og barn.

Så vi flyttet minstemann inn til eldstemann da minstemann var 3 - 4 mnd. Dette fordi eldstemann sover tyngst, fordi de er av samme kjønn og fordi det var det største rommet.

Var noen vanskelige perioder i starten hvor minstemann måtte sove litt inne hos oss igjen. Men nå er han blitt ett år og det har fungert supert siden i høst.

Samme problemstilling her bortsett fra at eldstejenta ikke våkner om det hadde vært jordskjelv i naborommet og at minstemann ikke våkner om natten lengre (16 mnd). Vurderer å ha de to største på et stort rom sammen, oss på det mellomste rommet og babyen på det minste rommet. Akkurat nå ligger eldste på vårt rom (på madrass), minste har eget lite rom og det tredje soverommet brukes som lekerom. "lekerommet" er i 1 etasje mens de o andre soverommene er i 2 etasje så det er et lite problem synes jeg. Liker å ha familien samlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...