Gå til innhold

Hvis dere fåt uventede gjester


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om dere får besøk av en annen fammilei uten forvarsel, har dere da bestandig mat i huset slik at dere kan tilby dem middag, kake eller noe annet (avhengi av når på dagen de dukker opp)? Hva forventer dere selv om dere stikker innom fammlie eller venner helt spontant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, eller de kan få av vår vanlige mat. Men jeg syns kake eller is bare pga besøk til en kopp kaffe er rimelig unødvendig.

 

Men jeg liker ikke uanmeldt besøk da. Syns det er det verste som finnes. Så egentlig så blir jeg ganske sur når noen kommer uanmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Finnmark, så om de kommer uanmeldt får de pent lite.

Seriøst, det er en virkelig forskjell på nord og sør.

DET er det som er skummelt med folka sørpå!

Uansett når på døgnet en kommer, så er det ALLTID noe som dukker opp på bordet. Og hvis en prøver å si at "neitakk, vi skal spise når vi kommer hjem", så blir de nesten dødelig fornærma... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke full oppvartning når jeg kommer uanmeldt, selvfølgelig!!

 

Pleier å ringe først, og hvis jeg har tenkt til å bli så lenge at det er naturlig med mat, så ville jeg ringt og snakket med vedkommende om hva jeg skulle kjøpe med..

 

Forventer det samme tilbake.

 

Hater spontant besøk, og vil ha minst en halvtimes varsel!

Er fæl til å snope på kvelden, så sjelden jeg har noe i skapene til eventuelle gjester.

Misunner de som er så flinke at de har bakst i fryseren o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nesten alltid ett eller annet ;o)

Det er gubbens fortjeneste, han har jobba som kokk og liker å diske opp litt når folk kommer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får ganske ofte spontane besøk. Det er hyggelig. Vi har bestandig mat i fryseren eller kjøleskapet slik at vi kan lage middag nok til 5-10 personer ekstra hvis det passer sån. Et eller annet på kakefronten har vi som regel også liggende om det vi skulle få lyst på. Jeg må innrømme at jeg blir overasket om folk ikke har noe å tilby om vi stikker innom.

At folk har det ryddig derimot. Det forventer jeg ikke, og det er det ikke hos oss heller bestandig. Det bryr jeg meg mindre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan nesten alltid ordne litt å sette tennene i med mindre det er snakk om andre påskedag og vi nettopp har kommet hjem fra ferie ;) Og jeg er "søring", he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid kjekt, bakst i frysen eller noe sjokolade på lur et sted, så gjester får alltid noe til kaffen.

Men nå får jeg nesten aldri uventet besøk siden jeg bor øde til, så da kommer folk på besøk etter å ha forhørt seg om vi er hjemme, da vanker det alltid noe godt til kaffen, jeg liker å varte opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt rart at "alle" har behov for å proppe gjester fulle av usunne ting og blir sure om de sier nei på vegne av seg selv eller sine barn (fordi de f.eks. skal spise middag hjemme klokka 18 etterpå).

 

Det er mye mas.

 

En kopp kaffe helt uformelt er jo mye koseligere.

 

Når det blir så mye mas for å treffe folk i uformelle sammenhengerl, da mister jeg helt lysten på å gjøre det. Stygt å si, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dt er unødvendig at alle skal ha klart kake/is/mat/middag osv til eventuelle gjester som kan komme.Egentlig om du venter noen over på leking med de små,eller bare innom en times tid. Kjøre lange veier om noen kommer på besøk eller alltid passe på å ha noe,enten du har lite eller mye besøk er jo helt på jordet.Joda visste er det greit å ha noe i ny og ne.Men virker som de fleste faktisk forventer å få noe mat.Der du jobber,har flere små,husarbeid og nok med deg selv,de kommer uanmeldt eller ringer og spør om vi er hjemme sånn at da har v tid til å diske opp noe i mens,selfælgelig ofte i leggetiden til de små nå vi har nok å gjøre.De som ikke har spist på mange timer som akkurat er kommet inn døren her og sier at det skulle vært godt med noe mat,eller magen rumler og sier at ja er en stund siden vi har spist.-Klarer ikke folk å spise FØR de går på besøk?

Ja har ofte noe til gjestene,men føler det er mer at du MÅ ha noe.

Går ikke ann å bare ta en kaffe liksom.

Eller de som forventer at du alltid har dobbeløt opp i kjøleskapet av alt,og kommer i middagstider og står og ser på at du spiser og venter på at du skal si at du kan lage til de og ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1127 her,ser at innlegget mitt ble litt "herlighet",men var ikke noe stygt ment,bare slitsomt med folk som forventer oppvartning istedenfor å ta en kopp kaffe den lille halvtimen/timen de er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler ikke at folk forventer noe særlig oppvartning, men jeg synes det er koselig med besøk og hvis folk får noe å spise føler de seg mette i magen og blir lengre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke kaffe heller så veldig sundt?

Det er selvfølgelig ikke bestandig det passer å servere noe, men spessielt det å ha mulighet til å lage middag til mange, slik at de kan bli lengre, synes jeg er hyggelig. Kaker ol synes jeg ikke er så viktig, men noen ganger er det hyggelig om det kommer hjester om kvelden. Rundstykker med pålegg, frukt nok til en fruktsalat er fint å ha i beredskap til besøk både formidag og kveld, en is en varm sommerdag ol synes jeg også er hyggelig å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får besøk blir de ofte i 3-5 timer. Det er ikke ofte folk går så raskt som etter en time. Kansje det skyldes at jeg bestandig tilbyr mat og sier de gjerne kan invitere resten av fammilien også så tar vi en fellesmiddag/lunsh/kvelds. Ved superkorte besøk er det jo ikke noen vits i bevertning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...