Gå til innhold

Hvordan lære baby å gape for fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke min datter på 4,5 måned til å gape for fast føde. Har prøvd både grøt og fruktmos. Ser at hun liker det, for når det først er inne så smatter hun og koser seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode råd å gi, det tok 2 mnd før min lille lærte seg det.. Men vi fortsatte å prøve, hver eneste dag. Og plutselig gapte hun til vår store jubel.

Hun likte det også, men gapte ikke. Hun knep munnen sammen. Men når hun rundet et halvt år, begynte hun plutselig å gape. Og nå går både middag og grøt ned på høykant.

Så mitt eneste råd er kanskje, ikke gi opp. Det løsner plutselig!

Skrevet

Men det er så merkelig! Skal jeg liksom lirke maten inn, eller skal jeg bare fjerne den når hun ikke gaper?

HUn skjønner jo at hun skal gape for pupp og leker i munnen... hvorfor skjønner hun da ikke mat?

Skrevet

Der ser jeg en annen fordel med at ungen får tran fra 4 ukers alder, han er hant til å gape når skjeen kommer. :)

Eneste rådet jeg har er å "skrape" med skjeen på underleppa, skal visst få igang gaperefleksen...

Skrevet

vi begynte med grøt når Felicia var 3,5 mnd. (er nå 4,5) Hun gapte som bare det etter ett par dager. Det jeg gjorde var at jeg sa "aaaaaaa" og gapte høyt som bare det selv hver gang jeg kom med skjeen mot henne. Så jo litt merkelig ut, men hun lærte det jo fort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...