Gå til innhold

Gravid mage=allemanseie

Anbefalte innlegg

Jeg opplever at "alle" vil ta på magen min, og det gjør meg sprø. Er helt ok at mannen, poden, familie og til og med nære venner tar seg til rette, men når kollegaer, naboer og folk jeg knapt kjenner klasser uten å spørre, så får jeg noia. :P

Flere som tenker/føler det samme?

Er for høfflig (eller dumsnill) til å si klart i fra at de skal slutte å klå, men prøver diskret å ta bort hender og trekke meg unna. Jeg er rimelig slank, med en megakul på magen, så forstår jo at den fungerer som en magnet. But please...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127491-gravid-mageallemanseie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, "heldigvis" så ser magen min litt kvapsete ut og ser egentlig bare ut som jeg er feit. Så "ukjente" tør ikke kjenne, er liksom ikke så tydelig enda. men det er rart det med hvordan alle pluttselig tar seg til rette når det er en gravidmage foran dem. Man blir litt allemannseie...

Er mulig dere opplever dette i langt større grad enn meg, for jeg synes ikke det er plagsomt i det hele tatt. Men det er ikke hver dag noen tar på magen min heller, så jeg skjønner ikke helt hvor dere ferdes hen som opplever dette så intenst :-)

Men jeg opplever masse fleiping på jobben om graviditeten min. Jeg er lærer og må tåle sleivspark både på pauserommet og i klasserommet fra mine elever som er over 16-17 år gamle. Men jeg er heldigvis både avbalansert og hardhudet så jeg bare ler med dem. Det er hyggelig at noen viser interesse synes jeg.

Men det må jo være mulig å si fra. Jeg synes t-skjorten med tekst var en god idè, den kan dere enkelt lage selv. Enten ved å kjøpe t-skorte-påstrykepapir og skrive ut selv, eller gå til en kopisjappe som lager diverse som f.eks. t-skjorter.

Jeg opplever det som fint at noen klapper på magen min, vi er jo så lite utadvent i dette landet, eller veldig privat:-o Smil og vær glad tenker jeg, men vet jo at alle ikke gjør det. Gravidemager er så vakre og spennende, et liv inni magen, ekstra oppmerksomhet og jeg nyyter det:-)

Annonse

Jeg har ikke opplevd at folk tar så mye på den, men er derimot lei av at alle skal mene noe om den: at den enten er stor eller liten! Det er jo et barn inni der, så hvis follk tar på magen er det jo fordi det liksom ikke bare er deg de tar på men også babyen. Jeg synes det er helt ok at folk er opptatt av magene våre, men det kan som sagt bli litt vel mye meninger....

Jeg føler det samme! Dette er svangerskap nr. 2 og jeg har allerede mage. Jeg er veldig følsom for berøring, og jeg takler det bare ikke. Jeg er alltid "på vakt" og sier det rett ut at: "rører du, så slår jeg". Sønnen min og samboeren min får lov da =) Resten av fam. må spørre først, ellers får de samme utsagn som alle andre evt. får.

Det er så altfor utrolig frekt - det å ta gravide på magen sånn helt uten videre. Fingrene av fatet liksom, vi er ikke allemannseie kun fordi vi er gravide altså... Puh litt hormoner når dette skrives =D

jeg ser egentlig ikke problemet.. :) jeg synes det bare er koselig, er foreløpig bare i uke 17, så her er det ikke så mange som ser at jeg er gravid.. men i mitt forrige svangerskap var det mange som tok på den..

tror det skal veldig mange personer til før jeg blir irritert over noe sånt småtteri.. selv om det er folk som vil kjenne på magen din er det sikkert ikke så sinnsykt mange hver dag, og jeg tviler på at du bruker så veldig mye tid på å stå rolig slik at "alle" får tatt på den.. ;)

men det er jo klart, det er jo din kropp.. så om du virkelig ikke vil må du jo bare si i fra på en grei måte.. :)

Jeg holdt på å klikke i vinkel på bussjåføren her en dag, hva faen skal han ta på magen min for? Han er ganske ufyselig ekkel i seg selv, alt for opptatt av å prate og legge ut om all verden og flørter for mye med alle damer som er på bussen, han er sikkert over 60. Desverre bor jeg på et såpass lite sted at han har fast kjørerute fra her jeg bor og ned til byen på dagtid. Så jeg har faktisk slutta å ta bussen etter da han tok på magen min. Jeg HATER at folk tar på magen min. Man kan spørre hvordan det går og sånt, vise interesse på den måten. Men magen er min, kun guttungen og mannen som får ta på uten å spørre først. Har noen kolleger som er litt klåfingra, men de kjenner jeg såpass godt at jeg ikke blir forbanna, men trekker meg pent unna.

Haha Buffy, sånn t-skjorte skal jeg få tak i. :P

Tror de neppe hadde klasset på mager igjen da Beibifot blir storebror, men tviler på at jeg hadde klart å være så ufin..

Jeg synes det er helt ok at mine nære tar seg til rette alidaenglebarn, men blir litt satt ut når folk jeg knapt kjenner gjør det. Har opplevd folk på butikken og på bussen som jeg ikke kjenner, som plutselig snakker til meg og begynner å ta på magen, og DET synes jeg er ubehagelig.. Er enig med deg i at vi nok har et litt kjølig samfunn, men vil helst varme det opp med noe annet enn mageklassing.. :P

Vårbarn75: misforstå meg ikke, jeg synes det er veldig koselig at ”Gud og hvermann” interesserer seg for miraklet som vokser inni magen min, har bare ikke lyst til at folk jeg knapt kjenner skal ta på meg stadig vekk (uten å spørre). At de spør om graviditeten og meg og vil snakke om sine opplevelser, er bare koselig. Talk is fine, just don’t touch..

Annonse

Magen min er også allemannseie om dagen, fordi den er sååå diger allerede ! Hehe, den er diger, men strengt tatt trenger ikke alle å ta på den hele tiden... Veldig gøy at folk er så engasjerte i den lille i magen, hvordan jeg har det, hva familien syntes osv da, men det kan bli litt i overkant mye ja. Men enn så lenge prøver jeg å ikke henge meg så mye opp i det, og tolke det som at folk aldri blir Mette av omsorg for gravide :) det viser jo bare at folk fra naturens side tydeligvis er uendelig fasinert av gravidmager, og kanskje derfor også behandler oss litt bedre? Det er iallefall min oppfatning, får endel ekstra nå som jeg er gravid, på bussen, i butikken og stort sett overalt ;) forige svangerskap så irriterte det meg grenseløst å være allemannseie, men denne gangen tar jeg det litt mer med et smil :) om noen måneder henger samme gjengen oppi vogna og tar på den lille babyen i stedet, da blir jeg irritert ! Nyfødte babyer, ukjente folk med uvaska hender.... Hehe, så sær er jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...