Gå til innhold

2mnd og sov uten nattmåltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min fyller 2 mnd idag og sov plutselig natta igjennom (21.30-06.00) uten å våke for nattmat. Han har helt fra fødselen sovet inntil 6 timer mellom matinger. De siste ukene har han bare våknet lett ved 3-4-tiden da jeg har tatt ham opp får å amme (etter selv å ha våknet på grunn av spreng). Jeg må ha sovet tungt i natt, for jeg var jo rekordsprengt på morran...

Er ikke 2 mnd vel tidlig å slutte med nattamming?

Han følger vekstkurvene sine, men er litt under gjennomsnittet. Kan jo være det bare var et engangstilfelle. Han fikk godt med mat på kvelden igår, med en tilleggsflaske i 19-tiden (100ml mme).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det var forresten utrolig deilig å sove en hel natt. Har jo ikke gjort det siden jeg var i 6.måned.

Skrevet

sånn er det her også og hun ble 2 mnd i dag.. hun våkner i 5-6 tiden og legger seg ca 20.30. Sover igjen etter dette, og natta varer normalt til ca 9.

Så lenge de legger på seg nok er det nok ikke noen problem.

Har vel hatt denne trenden i ca 1 uke nå og nå begynner melkesprenget å bli litt bedre. I begynnelsen rant det før jeg sto opp..

Skrevet

Det er bare å slappe av og nyte det! Så lenge han følger sin egen kurve så er det bra. De små regulerer det selv. Det kan hende nattamming kommer tilbake når han har økedøgn, men det kan da være forbigående. Kos deg med god samvittighet! :)

Skrevet

hahaha!! det gjorde gutten min i natt også!!! han er født 8. feb!! :)

det var sååå deilig å få en HEL natts sammenhengende søvn!!! :D

barn som veier over 3 kg, altså ikke prematurbarn, trenger egentlig ikke nattmål uansett har jeg hørt. ikke av ernæringsmessige grunner.. men de kan jo trenge det for tryggheten osv da..

men det er nok ikke farlig. :D

Skrevet

Gud så deilig å høre! Det har vært/er noe i gjære med de soverutinene hans. Smådubber mere på ettermiddagen og formiddagen nå. Han var veldig våken etter mating kl 6 (ikke så rart når pappan står opp og lager lys og lyd ved den tiden), men det varte ikke mere enn 1 time så ville han ha mere mat og så sovnet han på igjen...

Har jo et håp om å begynne å legge ham tidligere på kvelden etterhvert og få litt lenger netter. Vi klarte det nesten igår (han sovnet godt ved 19.30-tiden, jeg la ham i senga si, men han våknet etter en times tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...