gulda Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Jeg er 34 uker på vei, og nå begynner ringen å bli ganske så trang! Byttet hånd, og der passet ringen litt bedre, men også litt trang. Er det sannsynlig at jeg begynner å få vann? Eller kommer det brått og brutalt? Føler en rar "sovning" i føttene også, og siden jeg er litt oppsatt på vann i kroppen akkurat nå så innbiller jeg meg at det er føttene som fylles med vann, he he. Men ser ikke noen forskjell, tror jeg. Ser tydelige merker etter strikket i sokken, da. Men hvordan var det for dere når dere fikk vann i kroppen? Hengt ringen i et kjede rundt halsen, for redd at jeg plutselig får så hovne fingrer at den må klippes av..
lykkelig fødeklar*aprilspire Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 jeg har hatt ringen hengende rundt halsen siden uke 36. fikk da beskjed av jordmor om at hun nektet flere klippede ringer:p hihi hadde vann siden uke 32 ca? mer eller mindre, men lite frem til uke 36;) er nå uke 39+5 og venter i spenning, gleder meg til å ha ringen på fingeren igjen=) jeg har 2 i ødem, altså hoven.ser ikke sååå mye, men merker det stikker og verker i ben og fingre;)
babybel Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Hei. Jeg begynte nok også å få litt vann i kroppen rundt uke 34 - 35. Jeg er i mitt tredje svangerskap nå og har i grunnen ikke hatt spes mye vann i kroppen i de tidligere. Men nå forstår jeg hva folk mener med elefantbein. Hvis du ikke ser forskjell på beina dine så har du nok ikke så mye væske, mine føtter har de siste dagene blitt veldig store, jeg er i uke 38 + 4. Jeg kan ikke se konturene på innsiden av fv fotbladet og ikke kulen på utsiden heller...alt går i ett. jeg er litt pløsete helt til midt på låret. Hos meg er blodtrykk og urin helt fin, men jeg har vært til ekstra sjekk pga væskeopphopning. Nå bruker jeg støttestrømper så får vi se hvor godt det hjelper.
lillevanilje Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Jeg er i begynnelsen av uke 34 nå og oppdaget i helga at jeg ser tydelige merker etter strikken fra sokkene. Jeg er usikker på om de er hovne eller om jeg inbiller meg det. Hørte det kunne lønne seg å gå med støttestrømper for å forebygge og gjøre det bedre? Bør man begynne med dette med en gang? Så ikke mye til svar gulda :/ - men sitter med de samme spm - noen som kan si nor om hvor raskt dere merket at dere fikk vann i kroppen og hvordan det føltes?
Eeyore Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Jeg har bare vann i beina enkelte dager. Men da er det så ille at jeg må bruke samboers crocs som er er str 45 Har hatt det siden uke 35 tror jeg, er 38+6 nå..
gulda Skrevet 12. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2011 Takk for svar! Merker fortsatt ikke noe mer enn trang ring(får den knapt på nå), så får se.. Flere som kan svare hvordan det var for dem? Kom det brått? Hvordan merket dere det? Og forsvant det fort etter fødsel, forresten?
Mamma til tre? Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Her har det kommet brått og brutalt i begge svangerskap. Rundt uke 34/35, har jeg begge gangene tatt av klokken, tatt ut liser på sko og gått opp 4-5 kg på en til to uker... Veldig gøy:(
emartha Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Joda, er vant til vann i kroppen Går nå med nr 4, er 36 uker på vei. Merket denne gangen at ringen begynte å bli trang allerede i uke 28, men kunne ikke se så mye forskjell selv. Både hender og føtter så normale ut. Nå derimot ser fingrene virkelig pløsete ut, og beina er veldig "oppblåst", ser ikke kulen på ankelen lengre...noen netter verker det i fingrene, og de er vanskelige å bøye, hjelper med litt fingergymnastikk. Også det å drikke mye vann og ligge med beina høyt i løpet av dagen hjelper meg. Har jeg sittet eller gått mye en dag, ses det tydelig på kvelden! Så hos meg har vannet i kroppen kommet sakte, men sikkert gjennom flere uker. Andre får det kun de siste ukene. Men man skal jo være obs hvis det plutselig kommer mye vann i kroppen, da det kan være tegn på sv.skapsforgiftning. Jeg er så vant til at jeg får vann i kroppen, så har liksom ventet på det denne gangen. Det som er så bra er at uansett hvor stor og pløsete en føler seg ang vann i kroppen, så forsvinner det i løpet av de første dagene etter fødselen. Vet ikke om jeg svarte helt på spm, men...
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Jeg fikk vann i kroppen rundt uke 29/30 denne gangen her, forrige gang en del senere. Nå merket jeg det med at jeg la på meg veldig mye på kort tid, pluss at jeg ser at fingre og tær er opphovna. Det er også en ubehagelig følelse i fingrer spesielt, men er ikke verre enn ødem 2 ennå, så har å gå på. Er 33 uker nå, så mye mer vann kan komme. Jeg tok av meg ringene en kveld jeg hadde lyst på potetgull i tilfelle det skulle gjøre at jeg ikke fikk de på ijgen etterpå. Salt er jo en versting mht vann. Og det var jammen lurt, for selv om jeg spiste bare en håndfull var jjeg ekstremt opphovna dagen etter. RIngene ligger pent i smykkeskrinet til fødsel er over.
gulda Skrevet 12. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2011 Takk takk! Fikk svar på spørsmålet, ja! ) Mulig det er vann som er på gang her, da. Ser ikke noe selv, annet enn at ringen er ekstremt trang, og merkene etter sokkene plutselig er skikkelig tydelige. Men da kan det jo komme gradvis. Blir noen herlige siste uker i tilfellet, he he.. ;o) Godt med en del fint vær, så en slipper vintersko fremover! Så skal nok klare meg, selv om en helst vil slippe. Men føttene føles så rare på kveldene, så går liksom bare å venter på å svulme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå