Gå til innhold

Jeg er øm og kjenner at det er noe "annerledes" et sted mellom venstre bryst og armhulen....

Anbefalte innlegg

Jeg har ingenting lignende på høyre siden. Det er ikke en klump akkurat, men det er NOE der som kjennes hardt ut og som er ømt.

Bør jeg sjekke dette, eller er det ikke farlig så lenge det ikke er i selve brystet? Noen som vet?

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på. Kreftkuler kjennes oftest ut som en liten ert, hard, og man kan ikke flytte rundt på den. Det gjør sjelden vondt.

Kreft kan dukke opp i brystvevet ( som går helt til under armen ) og under armene, der vi har lymfekjertler.

Husk å holde hånden flat når du kjenner etter..Syns alltid man skal sjekke en gang for mye.

Gå til lege med en gang!

Jeg har hatt lymfekreft og det kjente jeg som ømhet i venstre armhule lenge, så kjente jeg etterhvert en kul som jeg kunne flytte på. Da gikk jeg til lege, heldigvis.

Et halvt år med cellegift og strålebehandlig senere ble jeg erklært frisk, men må til kontroll i 5 år.

Heisann, HI her.

Var det en liten klump da, eller var det bare "noe" ømt der hele tiden? Jeg kjenner ikke noe særlig klump, ikke hardt og ubevegelig ihvertfall. Kanskje litt hovent som om det er blitt dunket? Det er ihvertfall annerledes enn på andre sida...

Takk for svar. Jeg må sjekke opp dette mer nøye så snart jeg får time. Venter på tidspunkt for operasjon også, så kanskje jeg kan snakke med noen på sykehuset i stede for å gå til fastlegen? Jaja, skal ihvertfall følge godt med fremover!

Godt at det har gått bra med deg ! Takk for svar. God klem

Først var det bare ømt, etterhvert kjente jeg en klump. Men jeg skjønte jo at det var "noe" galt helt fra jeg ble øm. Jeg kjent også tydelig forskjell på venstre og høyre side.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...